Goedendag,
ik zit ergens mee in mijn maag en hoop hier wat advies te krijgen.
Ik heb contact gehad met de politie aangaande een probleem met een buurtbewoner, ik ben niet de enige die een akkefietje heeft met deze man een bekende drugsverslaafde en crimineel, deze meneer is een tijdje terug op het bureau ontboden voor een gesprek maar nu krijg ik van verschillende buurtbewoners te horen dat meneer aan iedereen in de buurt die het maar horen wil verkondigt dat de agent belastende uitspraken over mij heeft gedaan aangaande mijn vorige woonsituatie, in het kort even uitleg, ik heb in mijn vorige woning (waar ik 25 jaar heb gewoond) 8 jaar lang geleefd in ernstige overlast van mijn directe buren de klachten kwamen overigens van beide buren met ondersteund met bewijs in de vorm van meer dan 100 uur audio en video opnamen van vecht en scheldpartijen, mishandeling etc. en dagelijkse geluidsoverlast dus dit was niet zomaar iets en er is in die jaren dan ook veelvuldig contact geweest met de woningbouw, gemeente en politie, na 8 jaar en heel veel strijd nam de overlast af en een jaar later vond ik een nieuwe woning, ik woon hier inmiddels een kleine twee jaar met veel plezier.
Ik nam de verhalen die de drugsverslaafde rond bazuint in de buurt in eerste instantie met een korrel zout, hij staan bekend als pathologisch leugenaar en ik heb zeer veel respect voor de politie,ik ga ervan uit dat een agent zich aan de wet houden en geen privacy gevoelige informatie deelt, totdat ik details terug hoorde die deze meneer niet kan hebben verzonnen en waarin ik weg wordt gezet als een of andere zeikerd die in de vorige buurt al problemen had... ik was echt flabbergasted, deze agent weet niets van de bewuste overlast situatie en nogmaals, dit was een bewezen zaak met keihard bewijs geleverd door beide buren van deze overlastgevers!
Helaas heeft de man er zijn missie van gemaakt mij in een kwaad daglicht te zetten in de buurt, op een hele vervelende en kinderachtige manier verteld hij onwaarheden, er wonen gelukkig lieve mensen die mij hiervoor hebben gewaarschuwd en dus ook met de verhalen over de agent op de proppen kwamen.
Ik wilde het eerst laten rusten, maar hoe meer ik hoor hoe bozer ik word, ik zie dit echt als smaad en laster van zowel de buurtbewoner als de agent en mocht de agent deze info toch niet hebben gedeeld schaadt dit ook zijn naam natuurlijk dus wat kan ik hiermee?
Smaad/laster
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Smaad/laster
Je weet kennelijk niet zeker of de agent de informatie gedeeld heeft.
Waarom ga je het gesprek niet aan met de betreffende agent, dat geeft mogelijk duidelijkheid waar de info vandaan komt. Daarna kun je altijd nog overwegen of je vervolgstappen wil ondernemen
-
ElbrinkE TS
- Infopolitie Gast
Het contact met deze agent was al niet prettig, hij kwam zeer dominant over had eerdere meldingen van mij en andere slachtoffers niet in het systeem gezet, een klacht zie ik ook niet zitten wil niemand in problemen brengen maar dit geeft me een naar gevoel dus je hebt een punt natuurlijk, dan zal ik het gesprek toch aan moeten gaan.
dank voor je reactie
dank voor je reactie
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De afhandeling van een eventuele smaad of laster klacht + aangifte staat niet hoog op de prioriteitenlijst bij de politie. Die lijst bestaat omdat de politie geen capaciteit genoeg heeft om op elke aangifte een onderzoek in te stellen.
Tevens is niet duidelijk wat de veronderstelde lasterlijke uitlatingen precies zijn geweest. Dat zou betekenen dat de personen tegenover wie deze uitlatingen zijn gedaan als getuige gehoord zouden moeten worden. Het is nog maar de vraag of die personen daaraan zouden willen meerwerken. Het zou kunnen dat de betreffende collega wellicht in het gesprek.met de overlastgever teveel informatie heeft verstrekt. Als u meent dat de collega onzorgvuldig heeft gehandeld kunt u daarover een klacht indienen bij de betreffende eenheid.
Een smaad of laster zaak eindigt in de meeste gevallen in een boete. Zelden is het probleem daarmee opgelost en gooit dit meestal alleen meer olie op het vuur.
Tevens is niet duidelijk wat de veronderstelde lasterlijke uitlatingen precies zijn geweest. Dat zou betekenen dat de personen tegenover wie deze uitlatingen zijn gedaan als getuige gehoord zouden moeten worden. Het is nog maar de vraag of die personen daaraan zouden willen meerwerken. Het zou kunnen dat de betreffende collega wellicht in het gesprek.met de overlastgever teveel informatie heeft verstrekt. Als u meent dat de collega onzorgvuldig heeft gehandeld kunt u daarover een klacht indienen bij de betreffende eenheid.
Een smaad of laster zaak eindigt in de meeste gevallen in een boete. Zelden is het probleem daarmee opgelost en gooit dit meestal alleen meer olie op het vuur.
Stay safe out there.
-
ElbrinkE TS
- Infopolitie Gast
Een smaad/laster aanklacht vind ik ook te ver gaan, de politie heeft belangrijker zaken op de plank liggen en ik wil niemand in de problemen brengen maar ik vind het heel kwalijk als er inderdaad prive zaken zijn gedeeld en dan ook nog onjuiste info die nu wel de hele buurt door is gegaan dat is niet ok en daarbij is de afhandeling van de hele zaak ook nogal dubieus,
Ik zal contact opnemen met de betreffende agent en kijken of we er samen uit komen en of hij genegen is de man waar het om draait hierop aan te spreken mocht het verhaal toch anders in elkaar steken, ik wil geen olie op het vuur gooien maar als iemand er zijn project van heeft gemaakt je zwart te maken in een buurt kan ik dat ook niet over mijn kant laten gaan.
ik ga contact opnemen, dank voor je bericht.
Ik zal contact opnemen met de betreffende agent en kijken of we er samen uit komen en of hij genegen is de man waar het om draait hierop aan te spreken mocht het verhaal toch anders in elkaar steken, ik wil geen olie op het vuur gooien maar als iemand er zijn project van heeft gemaakt je zwart te maken in een buurt kan ik dat ook niet over mijn kant laten gaan.
ik ga contact opnemen, dank voor je bericht.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Succes met het verdere verloop. Ik hoop dat het naar tevredenheid opgelost gaat worden.