Hoi,
Zonet belde ik de politie om overlast e melden. Nadat ik enkel mijn voor- en achternaam benoemde en zei waar ik woonde, werd al vrij snel mijn volledige naam genoemd.
Zover ik weet heb ik niet eerder deze gegevens gegeven (maar 100% zeker ben ik er niet van).
Mijn vraag is wat de politie van mij weet op basis van een telefoonnummer/ welke info ze kunnen opslaan bij het nummer. Ik heb er geen problemen mee verder. Ik ben gewoon benieuwd.
Welke info gekoppeld aan telefoonnummer
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Welke info gekoppeld aan telefoonnummer
De politie heeft geen directe toegang tot telefoongegevens. Alleen na een vordering daartoe mag een provider gegevens aan de politie verstrekken.
Wel zou het kunnen dat uw telefoonnummer in de systemen bekent is omdat u eerder met dat nummer iets heeft gemeld bij de politie of als een getuige bent gehoord.
Wel heeft de politie directe toegang tot het GBA dus als u uw adres noemt kan de politie direct zien wie op dat adres woonachtig is.
Wel zou het kunnen dat uw telefoonnummer in de systemen bekent is omdat u eerder met dat nummer iets heeft gemeld bij de politie of als een getuige bent gehoord.
Wel heeft de politie directe toegang tot het GBA dus als u uw adres noemt kan de politie direct zien wie op dat adres woonachtig is.
Stay safe out there.