Parkeren woonerf en apv gemeente

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marco1977 TS
Infopolitie Gast

Parkeren woonerf en apv gemeente

Ongelezen bericht door Marco1977 »

Goedemiddag,

In artikel 46 staat dat je niet buiten een parkeervak mag parkeren. Via politie.nl en een persoon die mij daar te woord stond gaf aan dat er per gemeente afgeweken mag worden van deze wetgeving? Klopt dit.
Het geval is mijn vrouw heeft met achteruit rijden een auto aangeraakt die dus niet in een parkeervak stond. Heeft alleen mijn vrouw nu schuld of ook diegene die niet een parkeervak geparkeerd staat? Of is dit aan de verzekering om dit uit te zoeken?
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Parkeren woonerf en apv gemeente

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat is een verzekeringskwestie.
En in dit geval zal de aansprakelijkheid vermoedelijk geheel naar uw vrouw gaan.
Uw vrouw had beter moeten uitkijken.
Wat als er een kind had gestaan.
Maar het is echt aan de verzekering en politie heeft hier niets mee te maken.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Art 85 RVV 1990

Wetstekst

1. Op bestuurders van een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin op de door Onze Minister voorgeschreven wijze een geldige en behoorlijk leesbare gehandicaptenparkeerkaart is aangebracht, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, 46 en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
Personen met een geldige gehandicaptenparkeerkaart mogen op een woonerf buiten de vakken parkeren, art. 46 is op hen niet van toepassing, en dit heeft niets met een APV te maken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Marco1977 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marco1977 »

Bedankt voor de reacties we laten het aan de verzekering over. De andere voertuig had geen gehandicaptenkaart of wat dan ook.

We gaan het zien ik snap de redenering van dat de aansprakelijkheid waarschijnlijk mij vrouw komt te liggen of wellicht wordt het een 50/50 verhaal....
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Marco1977 schreef: 07 apr 2024, 18:00In artikel 46 staat dat je niet buiten een parkeervak mag parkeren. Via politie.nl en een persoon die mij daar te woord stond gaf aan dat er per gemeente afgeweken mag worden van deze wetgeving? Klopt dit.
Het antwoord op de vraag is dus: Nee, dit klopt niet en het antwoord wat je het gekregen via politie.nl is ook niet correct.

Er zijn regels, landelijk, die bepalen dat bepaalde voertuigen wel buiten de vakken mogen parkeren onder bepaalde omstandigheden en zoals gezegd heeft dit niets met de, of een, APV te maken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten