Politie vraagt om id, geen communicatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Casper124 TS
Infopolitie Gast

Politie vraagt om id, geen communicatie

Ongelezen bericht door Casper124 »

Hoi,

Vannacht kwamen er 2 agenten te fiets naar mij toe, ze vroegen om mijn ID deze leverde ik. Vervolgens noteert een agent mijn gegevens. Er was 0 communicatie over een boete o.i.d. Ik dacht ik ga er een krijgen. Maar na het noteren vroeg de agent: “Wil je nog iets kwijt?”. Waarop ik reageerde: “mag ik weg?”. Ik vond het allemaal maar vaag. Krijg ik een bekeuring? Moet een agent zeggen wat ik heb gedaan o.i.d? De vraag is van… Mocht ik een bekeuring krijgen had de agent niet even moeten zeggen hoe/wat? Ben ik staande gehouden? Wat heb ik verkeerd gedaan? Het was een heel maf gedoe…
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Politie vraagt om id, geen communicatie

Ongelezen bericht door maestro »

Wat je beschrijft is inderdaad merkwaardig. "Wil je nog iets kwijt" doet het vermoeden rijzen dat er sprake was van een staandehouding omdat je verdacht werd van een strafbaar feit.
Je zou het politiebureau kunnen binnen lopen om meer informatie te vragen. Waren het inderdaad agenten? Wat was hun bedoeling, etc. Telefonisch kan dit niet uit privacy overwegingen.
Eeventueel kun je zelfs een klacht indienen over hun optreden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Kan het misschien zo zijn dat je zelf niet helemaal meer weet wat er gebeurd is? Dat je zwalkend over straat fietste of zonder licht? Of is er iets anders gebeurd? Heb je veel herrie gemaakt en is daar melding van gekomen? Zomaar het eerste wat in me opkomt als iemand op vrijdagnacht zich over straat beweegt en ‘ineens’ door 2 agenten wordt aangesproken.

Maar een agent die zomaar een ID vraagt en daarna vraagt of je nog iets kwijt wilt zonder zomaar iets mede te delen is uiterst merkwaardig dus ik denk dat er wat anders aan de hand is eerlijk gezegd… En mocht dit wel het hele verhaal zijn dan heb ik werkelijk waar geen idee. Dan zul je contact op moeten nemen met de plaatselijke politie daar om opheldering te vragen.
Casper124 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Casper124 »

Dank voor de comments.

Ik poste het bericht nadat ik thuis kwam na de “aanhouding”. Ik was 100% bij zinnen en heb het politie zonder spoed nummer gebeld. Die vonden het ook vaag. Ik werk laat en was onderweg naar huis. Echt die politie haarlem zijn mafkezen. Toen er bij me werd ingebroken om 3u ‘s nachts (andere keer) terwijl ik thuis was heeft het me 2 belletjes gekost en moest 45m wachten tot ze er waren. Toen was het ook echt 0 communicatie niet eens een simpele “alles goed” mijn vriendin voelt zich nog steeds onveilig zzz
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik begrijp niet goed wat de opmerking over een inbraak te maken heeft met de openingsvraag die je stelde.
Je hebt naderhand contact gehad met de politie en ze hebben niet kunnen melden wat er aan de hand was. Aangezien wij er ook niet bij betrokken zijn geweest zul je hier ook geen duidelijkheid gaan krijgen. Volgende keer gewoon even vragen wat er aan de hand is.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten