Prepaid telefoonnummers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Yuri TS
Infopolitie Gast

Prepaid telefoonnummers

Ongelezen bericht door Yuri »

Er is ten onrecht aangifte gedaan van stalking tegen mij.
Er is gebeld en berichten verstuurd van uit mijn naam met verschillende telefoonnummers. Het zijn prepaid nummers. Niet te achterhalen.

Ik heb dit niet gedaan. De persoon heeft dit zelf gedaan. Om mij erin te luizen.

Wat kan ik doen?
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Prepaid telefoonnummers

Ongelezen bericht door maestro »

Hoe weet je dat er aangifte is gedaan? Als je wordt opgeroepen om gehoord te worden kun je je verhaal doen en daar je vermoedens uiten.
Dat het om prepaid telfoon/nummers gaat wil ook niet zeggen dat men geen sporen nalaat.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Eh, zo simpel is dat nog niet. Als iemand die simkaarten gekocht heeft met contant geld, jaren geleden, dan zijn het toestel en de locatie nog wel te achterhalen maar de persoon die ze in bezit heeft niet meer.

Yuri, maak je niet al te veel zorgen op strafrechtelijk gebied. Mocht je echt opgeroepen worden om gehoord te worden, dan krijg je netjes een advocaat toegewezen die je daarin kan bijstaan. Die zal samen met jou uitzoeken of het bijvoorbeeld zin heeft om even je telefoon af te geven om een en ander te controleren. In ons strafrecht is het zeer belangrijk dat ook echt bewezen kan worden dat iemand het strafbare feit gepleegd heeft.

Ik kan wel bedreigende SMS'jes sturen met een oude simkaart en zeggen dat ik Balkenende ben. Dat betekent nog niet dat ik Balkenende ben. Als Balkenende op dat moment op Ibiza zat, kan hij het niet zijn geweest.

Edit voor @maestro: Je kunt heel veel met die dingen tegenwoordig. Ik heb er vier liggen uit een Turkse supermarkt van jaren geleden in mijn bureau. Het is onmogelijk te traceren welke persoon die in handen heeft. Dat betekent natuurlijk nog niet dat Yuri hier schuldig is.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Bij Prepaid telefoons moet bijvoorbeeld ook het beltegoed opgewaardeerd worden. Welke masten worden aangestraald bij het bellen.
Ga er niet direct direct vanuit dat men geen fouten maakt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Bericht is verwijderd
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Vwb de prepaid sims. Als je er jaren geleden een paar gekocht hebt en in de la laten liggen, is het waarschijnlijk dat die het niet meer doen. Dus hebben is iets anders dan kunnen gebruiken. Doorgaans hebben providers een voorwaarde voor prepaid dat je ze minstens elke twee a drie maanden moet gebruiken of opwaarderen om de werkend te houden. Anders vervalt het nummer en wordt deze opnieuw uitgegeven.
ClueHunter
Lid

Ongelezen bericht door ClueHunter »

Over de mogelijkheden en onmogelijkheden mbt prepaid kaartjes zal ik hier niet op ingaan.

Het onderzoek zal moeten aantonen wat de waarheid is, we doen tenslotte aan waarheidsvinding. Tijdens een mogelijk verhoor kan TS aangeven dat hij onschuldig is. Vervolgens kan verder onderzoek uitwijzen of hij dat ook daadwerkelijk is.

En dat is mijns inziens het enige dat wij kunnen adviseren op dit moment.
Gesloten