Tegenstrijdigheden en bescherming van criminelen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Rich, ik weet niet zeker of je zelf ook kinderen hebt, maar een corrigerende tik op de billen, werkt wel degelijk.
Ik heb een kind en die heeft geen tik nodig om te luisteren. Veel dingen begrijpt hij nog niet maar het woordje "Nee"begrijpt hij heel goed.
In gewone situaties waarbij kinderen een tik krijgen, komen jullie niet ter plaatse, omdat het geen mishandeling is.
Op het moment dat er een rode plek zichtbaar is of als het kind er pijn aan over houdt dan is het weldegelijk mishandeling.
Natuurlijk zien jullie in je dagelijkse werk ernstige dingen, maar daar wordt je ook voor opgeroepen, om deze ernstige dingen te verhinderen.
Helaas zien we veel te weinig van dit soort dingen want het vindt vaker plaats dan nu bekend is. Gelukkig zijn er vaak oplettende buren die een melding doen.

Er zijn bijzonder veel mensen die hun kinderen weten op te voeden zonder dat daar tikken worden uitgedeeld. Het kan dus. Er zijn andere wijzen om te corrigeren. Als mensen dan toch besluiten om een tik uit te delen dan moeten ze niet gaan piepen als ook zij een correctie krijgen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
appiehappie
Lid
Lid

Ongelezen bericht door appiehappie »

Nee Rich, dit vind ik niet correct.

Omdat jij jouw kindje kan laten luisteren door nee te zeggen, wil dat niet zeggen dat dat altijd zo blijft, sterker nog dat weet ik wel zeker.

Ik ga hier niet de ouwe penis uithangen, we zijn geloof ik bijna net zo oud, maar wanneer ze wat groter worden dan komt het wel voor.

Een tik op de billen is al zo oud als de weg naar Rome, en 9 van de 10 oudersheeft zijn kinderen wel eens een tik gegeven.

Wanneer dit structureel gebeurt, of nodig is, dan gaat er inderdaad iets goed mis.

Daar komt bij, dat wanneer ik aan het stoeien ben met ze, dat ze dan veel harder te verduren krijgen, en dan vinden ze het prachtig, dus wanneer ik zeg tik, dan komt het neer op een tikJE! :wink:
Laatst gewijzigd door appiehappie op 22 jan 2005, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
appiehappie
Lid
Lid

Off Topic.

l.u.l. wordt penis! Automatisch! :D :D

Hulde voor de techniek! :lol:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

:lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

On topic:

Kijk even naar de topics die eerder zijn behandeld en die betrekking hadden op huiselijk geweld.
De politie werkt al enige tijd volgens een protocol en als het goed is wordt dit protocol strikt nageleefd.
Bij constatering van een mishandeling word je zondermeer als verdachte aangemerkt en ook aangehouden.

Let wel, een rode plek is voldoende aanleiding om aangehouden te worden.

Ik heb dit protocol niet bedacht en een diender hoeft zich er alleen maar aan te houden. Dit maakt handelen makkelijk want discussie is ter plaatse niet mogelijk. De diender weet wat hem te doen staat.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Een tik op de billen of over de vingers kan best eenmalig een effect hebben, verder is het een negatieve vorm van reageren op zaken.
sowiso ben ik van mening dat je zaken niet vanuit de negatieve kant moet benaderen maar juist iets positiefs moet hebben om mee te werken. Ik heb drie kinderen en ik ga niet vertellen dat ik de wijsheid in pacht heb of alles altijd goed heb gedaan.
Ik heb wel gemerkt, vooral toen de oudste nog heel klein was dat je snel verzand in een negatieve spiraal als je er een "nee"cultuur op na gaat houden.
Kinderen zijn beperkt in hun keuzes. Door te zeggen "je mag niet" geef je signalen af: in de eerste plaats het signaal: "Als ik dit doe krijg ik aandacht" Dat dit negatieve aandacht is zal hem/haar nog worst zijn.
Biedt dus het kind ipv NEE iets positiefs aan: Het zou leuk zijn als je met je Lego gaat spelen. Voor jezelf zit je dan ook niet zoveel in NEE NEE NEE.

Daarnaast is er een optie om negatief gedrag te negeren (tot op zekere hoogte) en positief gedrag te belonen. Hiermee laat je zien dat er wel belangstelling komt als er goede dingen gebeuren maar geen belangstelling is (ook geen negatieve) bij verkeerde dingen. Een en ander natuurlijk in het redelijke. Op het moment dat hij zijn zusje van het balkon gooit kun je niet volstaan met "wat zijn jullie leuk aan het spelen samen"
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

appiehappie schreef:Nee Rich, dit vind ik niet correct.

Omdat jij jouw kindje kan laten luisteren door nee te zeggen, wil dat niet zeggen dat dat altijd zo blijft, sterker nog dat weet ik wel zeker.

Ik ga hier niet de ouwe penis uithangen, we zijn geloof ik bijna net zo oud, maar wanneer ze wat groter worden dan komt het wel voor.

Een tik op de billen is al zo oud als de weg naar Rome, en 9 van de 10 oudersheeft zijn kinderen wel eens een tik gegeven.

Wanneer dit structureel gebeurt, of nodig is, dan gaat er inderdaad iets goed mis.

Daar komt bij, dat wanneer ik aan het stoeien ben met ze, dat ze dan veel harder te verduren krijgen, en dan vinden ze het prachtig, dus wanneer ik zeg tik, dan komt het neer op een tikJE! :wink:
Indien een tik op de de billen nog de enige manier is om een kind te corrigeren dan gaat er in het betreffende gezin iets behoorlijk mis.
Een tik is het uiterste middel.
appiehappie
Lid
Lid

En wat is dan jouw toevoeging SWAT?

Dat staat ook in het gequote stuk.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

Jouw stelling ondersteunend :D
Stay safe out there.
appiehappie
Lid
Lid

Oh... :oops:

Nachtdienst.....dan werkt het begrijpertje ietsjes minder........ :oops:
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Leeftijd: 52

Ongelezen bericht door rai »

Moet je gelijk gaan slapen na de nachtdienst he.
En niet nog even stiekem op het forum gluren. :twisted: :lol: :wink:
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb zelf drie kinderen, 23j,15j en eentje van 3,5.
Ook ik ben tegen slaan of de opvoedende tik.
Al mijn kids hebben verschillende karakters. De een moet je zo aanpakken de andere zus.
Wat naar mijn mening een kind nodig heeft is vooral duidelijkheid. Een ja is een ja en een nee een nee.
Wat een ouder nodig heeft is geduld, geduld en nog eens geduld.
Als je moe bent, als je gestresst bent , dus in alle omstandigheden, zodat je standvastig blijft.
Dan is een tik nooit nodig, een tik is onmacht, niet meer weten wat te doen.
Ook als een kind zijn grenzen weet zal het altijd proberen die te verzetten.
Dat hoort bij het opgroeien. Opvoeden is zeker niet makkelijk, maar het grootste voorbeeld wat een kind heeft is de ouder, dus eenmaal ouder ben je aan je kind verplicht zijn leven als het ware voor te leven. Zonder geweld maar respect.
Ursula
Frankp
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Frankp »

we dwarrelen een beetje af mensen. zie titel topic.
Gesloten