Hallo allemaal,
Hier even een vraagje over de sporttest van de politiekeuring.
Afgelopen week de cognitietest gemaakt en gehaald en nu beginnen de echt voorbereidingen voor de sporttest.
In November ben ik geopereerd dus tot februari stil gezeten. Daarna wel rustig weer begonnen met mijn verschillende sporten (paardrijden, wielrennen)
Sinds half maart ook weer begonnen met hardlopen. Heeft iemand adviesen hoe je het beste kunt voorbereiden? En verder vraag ik me af hoeveel meter je ongeveer moet kunnen lopen in 3 a 4 minuten om 'goed getraind' voor de test te kunnen zijn?
Ik ben een vrouw, 22 jaar. Dus maximale tijd is 3:45
Groetejes,
Rozemarijn
Sporttest
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Sporttest
De sporttest van de politie is een combinatie van snelheid, kracht, behendigheid en uithoudingsvermogen. Je kunt het dus niet alleen afmeten aan de afstand, die je binnen een bepaalde tijd kunt hardlopen. Je kunt trainen en jouw conditie peilen met behulp van een app, die door de politie is ontwikkeld. Kijk even op https://kombijde.politie.nl/politieconditie
Daar wil ik nog bij toevoegen dat de sporttest echt goed te doen is! Als je een normale conditie hebt dan is hij ruim binnen de tijd te halen. Je gaat hoe dan ook stuk, drie a vier minuten doorbijten en je bent er al.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Zoals Ron al zei, de politieconditie app helpt je op niveau te komen mocht het nodig zijn. Waar ik zelf nog profijt uit gehaald heb was het aanschaffen van medicijnballen om te oefenen met de ballen, volgens velen het zwaarste onderdeel. Voor de rest is hij prima te doen! Je zou als voorbereiding ook al kunnen werken naar de eisen van de Proffit die je moet halen tijdens je opleiding.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
In elk geval succes met de sollicitatie Rozemarijn. Mocht je meer willen weten over de sollicitatieprocedure of heb je andere vragen over de politie, registreer je dan even op ons forum via deze link