Vraag:
Wij hebben een buurman die zegt bij de politie te werken maar eigenlijk 24 per dag thuis zit en niet actief lijkt nij de politie
Ik heb extreem veel last van die buurman, zoals bedreiging, discriminatie, je opwachten, spuwen, trappenhuis vol.hondenhaar , tikken en trappen tegen mijn voordeur, langdurig aanbelen via mijn inyercom, uitschelden enz in het trappenhuis, je uitschelden voor flikker. Altijd harde muziek, blaffende hond, geen vloerisolatie zijn kinderen zijn extreem.luidruchtig en hij ook. Hij stalkt ons, gooit troep voor de deur. Heeft zaken afgebroken waardoor dingen niet meer foed functioneren. Vve wil wel aanpakken maar is bang voor hem (we zijn allen eigenaar van een appartement
Onze sloep vol, poep, dan weer friteurvet, dan weer stenen, hij is de enige met wie wij ruzie hebben en weet waar de boot ligt.
Hij ziet er eerder uit als een zwerver of hooligan dan een agent.
Wij gingen naar het politiebureau bij ons in Amsterdam voor aangifte enz. Het werd oms verboden.
Dit moest via het VIK want de genoemde buurman blijkt nog in het systeem te staan als politieambtenaar. Wat heel raar en eng is zeker gezien zijn agressie, gedrag en treiteren. Hij is juist iemand die lak heeft aan regels zelfs de hond loopt zonder lijn buiten en in trappenhuis. Is dat nou een agent het goede voorbeeld.
We zijn bang in eigen huis.
Nu zitten we bij VIK en men doet weer moeilijk. Ze hebben zelf een fout gemaakt, ik heb per abuis een VIK rapport gekregen waarin staat dat de baas chef van de genoemde bovenbuurman de genoemde bovembuurman dekt en hand boven het hoofd houd en ons niet serieus neemt.
Nu doet VIK weer moelijk over concept aangifte, ze willen de genoemde bovenbuurman (anoniem)niet met naam en pl nummer in systeem zetten, ik moet zelf maar de aangiften en klachtdelict opstellen.
Hoe kan dit allemaal is dit nepotisme. Wij zijn het vertrouwen in de politie kwijt. Hoe nu verder.
Graag tips.
Dank
Agent in prive tijd
Moderator: Moderatorteam
Agent in prive tijd
Laatst gewijzigd door yorin4you op 24 mar 2024, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Agent in prive tijd
Opmerking van moderator MotoRon
Vraag gesplitst uit ander topic- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
U moet u aangifte zo neutraal mogelijk doen u kunt uw buurman bij een aangifte alleen benoemen als u zelf heeft gezien dat hij het betreffende feit heeft gedaan. Als u alleen een vermoeden of veronderstelling heeft dan is dat niet voldoende om hem als dader te kunnen benoemen. U kunt alleen aangifte doen van strafbare feiten. U benoemd diverse overlast feiten die op zich echter niet strafbaar zijn. U kunt daar dus geen aangifte van doen. Niet elke als bedreigend ervaren uitlating is ook een strafbare bedreiging dus daar kunt u ook geen aangifte van doen.
De politie kan u niet verbieden een aangifte te doen. Het doen van een vals aangifte is wel een strafbaar feit.
Mocht u menen niet op correcte wijze door de politie te woord te worden gestaan dan kunt u daarover een klacht indienen.
Op politie.nl kunt u lezen hoe.
De politie kan u niet verbieden een aangifte te doen. Het doen van een vals aangifte is wel een strafbaar feit.
Mocht u menen niet op correcte wijze door de politie te woord te worden gestaan dan kunt u daarover een klacht indienen.
Op politie.nl kunt u lezen hoe.
Stay safe out there.
Re: Agent in prive tijd die de wet niet naleeft, pest bedreigingen gedoe VIK
We hebben genoeg bewijs en staat op camera zelfs bodycams. En ja ik.noemde niet alles maar er is zeker sprake van strafbare feiten zoals ook huisvredebreuk, met machtsmiddelen zoals punt paraplu enz bedreigen en allen met bewijs te herleiden naar de bovenbuurman
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zoals gezegd kan aangifte niet geweigerd worden. Wordt dit geweigerd dan kun je daarover een klacht indienen en eventueel de Nationale Ombudsman benaderen om te bemiddelen. Leevrt een klacht bij de politiem geen resultaat op dan kan er ook een officiele klacht ingediend worden bij de Nationale Ombudsman.
Tot slot kan er niet alleen aangifte worden gedaan bij de poltie, u kunt ook schriftelijk aangifte doen bij de officier van justtie door uw klachten op schrift te stellen en aangetekend naar het OM op te sturen. Zij zullen dan de klacht doorsturen naar de politie voor verdere afhandeling. Gebeurd er vervolgens niets met de klacht dan kunt u ook nog een zogenaamde artikel 12 procedure starten, wat betekent dat het OM voor de rechter moet motiveren waarom er niet wordt vervolgd.
Civielrechtelijk kun je niet alleen via de VVE de buurman aanspreken maar ook zelf uit hoofde van onrechtmatige daad, eventueel in kort geding, met verzoek aan de rechter om bepaalde gedragingen te verbieden onder last van een dwangsom.
Tot slot kan er niet alleen aangifte worden gedaan bij de poltie, u kunt ook schriftelijk aangifte doen bij de officier van justtie door uw klachten op schrift te stellen en aangetekend naar het OM op te sturen. Zij zullen dan de klacht doorsturen naar de politie voor verdere afhandeling. Gebeurd er vervolgens niets met de klacht dan kunt u ook nog een zogenaamde artikel 12 procedure starten, wat betekent dat het OM voor de rechter moet motiveren waarom er niet wordt vervolgd.
Civielrechtelijk kun je niet alleen via de VVE de buurman aanspreken maar ook zelf uit hoofde van onrechtmatige daad, eventueel in kort geding, met verzoek aan de rechter om bepaalde gedragingen te verbieden onder last van een dwangsom.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Besye Maesro,
Veel dank voor uw terugkoppeling en advies.
Erg nuttig. Ik wist niet dat de nat. Ombudsman die ook kan onderzoeken en dat je het OM kan aanschrijven.
Nogmaals hartelijk dank voor uw zeer goede advies.
Het beste.
Gr
Veel dank voor uw terugkoppeling en advies.
Erg nuttig. Ik wist niet dat de nat. Ombudsman die ook kan onderzoeken en dat je het OM kan aanschrijven.
Nogmaals hartelijk dank voor uw zeer goede advies.
Het beste.
Gr
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Dan sluit ik dit bericht nu eerst. Succes.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit