Buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Geenzininin TS
Infopolitie Gast

Buren

Ongelezen bericht door Geenzininin »

Goedendag,

Mijn buren hebben een aantal van een soort oprit verklikkers om “dieren” te verjagen in hun voortuin staan. Komt ultrasoon geluid uit. Ik kamp sinds ik hier ben komen wonen met tinnitus en slaapproblemen. Mijn huisdieren, oa een hond hebben ook last van die oprit verjagers. Ik denk zelf ook dat ze wat heftigere elektromagnetische wapens in huis hebben.

Graag wil ik weten of hier onderzoek naar gedaan kan worden en of de buren verzocht kunnen worden deze te verwijderen? En eventuele vervolging?

Het gaat om deze dingen.

Ik noem het een directed energy weapon. Want dat is het. En ze heeft er sowieso 2 vsn onderstaand product, misschien meerdere. Dus waar kan ik hiermee terecht?

Aub geen opmerkingen dat ik een bezoekje moet brengen naar een psycholoog.
Graag serieuze reacties

https://www.agrishop.nl/voordeelset-2x- ... gIOBfD_BwE
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Buren

Ongelezen bericht door MotoRon »

Beste Geenzininin,

Bent u zelf al even bij de buren geweest om de hinder die u heeft bespreekbaar te maken? Dat lijkt me toch de eerste stap, die u zou moeten zetten.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Geenzininin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Geenzininin »

De buren hebben een video deurbel hangen en er is al eerder iets gebeurd in de straat dus heb daar geen goede band mee
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Energy directed weapons? Valt nog wel mee op 4keer aa-batterij lijkt me. Irritant is het wel, wij hebben er op het bureau 4 rondom de binnenplaats en het gepiep is voor de 45-minners best storend.

Een gesprek met de buren is de beste oplossing. Strafrechtelijk lijkt mij lastig omdat het geluid over het algemeen niet erg hard is. Daarnaast dringen hoge tonen nauwelijks door obstakels en is er daardoor binnen geen overlast.

Alternatief is de civiele rechter, een redelijk duur en langdurig proces met een ongewisse uitkomst.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Bij de civiele rechter kan in kort geding om een voorlopige voorzieing kan worden gevraagd. Een alternatief als het huurwoningen betreft die beide eigendom zijn van dezelfde verhuurder is contact opnemen met de verhuurder over de overlast.
In beide gevallen sta je sterker als andere buren ook overlast ervaren.

Mijn eerste stap zou zijn om te zien of er lokaal een buurtbemiddelingsinitiatief is. In veel gemeente zijn er dergelijke initiatieven die buren helpen geschillen op te lossen zonder dat het verder uit te hand loopt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten