Ik heb al half jaar ruzie met mijn nieuwe buurvrouw omdat ik tuinvogels voer met vetbollen en voerschaal .ik weet dat ik niet strafbaar bezig ben hou alles netjes schoon ..nu heeft mijn buurvrouw een vogelverjager in de tuin opgehangen die 24 uur hoge tonen uit geeftdag en nacht door ik zelf heb een gehoorbeschadiging al jaren en kan mijn tuin niet meer in het is niet te harden ik ben er ziek van aan het worden tast me aan dus ...wat kan ik hier tegen ondernemen of aangiften doen want mijn gehoor en gezondheid gaat eraan
..graag advies
Ruzie met buurvrouw over vogels voeren
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Ruzie met buurvrouw over vogels voeren
In princiepe is dit een geschil dat u, in laatste instantie, bij de civiele rechter moet oplossen. Een stille vogelverjager is niet strafbaar, is het er 1 die voor iedereen hoorbaar geluid produceert dan kan het wel verboden zijn. Zijn er meer mensen die hinder van het geluid ervaren? Samen staat u een stuk sterker.
In veel gemeenten zijn initiativen van buurtbemiddeling waarbij men er via bemiddeling probeert uit te komen. Eeventueel kan u navraag doen bij de gemeente voor een dergelijk initiatief bij u in de buurt.
Is het een eigen woning of een huurwoning? Als u beide in een huurwoning woont van dezelfde verhuurder dan is deze de persoon die kan worden aangesproken. U kunt deze dan verzoeken om u uw woongenot te leveren en de verhuurder kan vervolgens de buren aanspreken.
Daarbij doe ik wel de waarschuwing dat uw buren ook zullen klagen over de overlast van vogels. Onder omstandigheden, grote zwermen volgels, veel volgelpoep, 's ochtends veel gekwetter van volgels, aantrekking ongedierte door volgelvoer, etc. kan het u zelf verboden worden nog langer vogels te voeren. Het gaat dan om wat meer is dan men normaal in een tuin kan verwachten.
In veel gemeenten zijn initiativen van buurtbemiddeling waarbij men er via bemiddeling probeert uit te komen. Eeventueel kan u navraag doen bij de gemeente voor een dergelijk initiatief bij u in de buurt.
Is het een eigen woning of een huurwoning? Als u beide in een huurwoning woont van dezelfde verhuurder dan is deze de persoon die kan worden aangesproken. U kunt deze dan verzoeken om u uw woongenot te leveren en de verhuurder kan vervolgens de buren aanspreken.
Daarbij doe ik wel de waarschuwing dat uw buren ook zullen klagen over de overlast van vogels. Onder omstandigheden, grote zwermen volgels, veel volgelpoep, 's ochtends veel gekwetter van volgels, aantrekking ongedierte door volgelvoer, etc. kan het u zelf verboden worden nog langer vogels te voeren. Het gaat dan om wat meer is dan men normaal in een tuin kan verwachten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Ruzie met buurvrouw over vogels voeren
TS heeft al eerder een topic geopend over het voeren van vogels.
Opmerking van moderator MotoRon
Lees dat andere topic svp ook nog even voor het complete verhaal.Re: Ruzie met buurvrouw over vogels voeren
Wat ik vooral opvallend vind is dat ik nergens lees dat het überhaupt een optie is om te stoppen met het voeren van vogels. Kennelijk heeft u beiden een behoefte, alleen vanuit uw kant lees ik ook weinig begrip voor de buurvrouw.
Als de gezondheid in het geding is zou ieder weldenkend mens daar prioriteit aan geven lijkt me.
De oplossing in dezen gaan zoeken in het strafrecht is even kansloos als zinloos. Probeer via bemiddeling met uw buurvrouw een afspraak te maken om er uit te komen. Bijv. Enkel drie wintermaanden voeren en de rest van het jaar niet (is voor de vogels ook niet nodig trouwens).
Hebben jullie er beiden nog iets aan.
Als de gezondheid in het geding is zou ieder weldenkend mens daar prioriteit aan geven lijkt me.
De oplossing in dezen gaan zoeken in het strafrecht is even kansloos als zinloos. Probeer via bemiddeling met uw buurvrouw een afspraak te maken om er uit te komen. Bijv. Enkel drie wintermaanden voeren en de rest van het jaar niet (is voor de vogels ook niet nodig trouwens).
Hebben jullie er beiden nog iets aan.