Zorgmelding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Lisa85 TS
Infopolitie Gast

Zorgmelding

Ongelezen bericht door Lisa85 »

Doet de politie een zorgmelding als zei niet terplaatsen zijn geweest of gehoord hebben? En alleen kenteken bekend is
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Zorgmelding

Ongelezen bericht door rai »

Dan moet u wel iets specifieker zijn waar deze vraag betrekking op heeft.

Want deze vraagstelling is zo vaag om er überhaupt maar iets over te kunnen zeggen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kindje zit in auto, de moeder gaat binnen snel wat pakken. En kom auto uit en ren de weg over. Moeder schrok wel erg was een min of 2 maar iemand zag het gebeuren en gaf aan terug en schreef kenteken op ze kennen elkaar niet
Gast TS
Infopolitie Gast

Kindje zat vast 3 jaaraar toch eruit gekomen.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat het uzelf betreft.

Even samenvatten;
Kind van drie blijft achter in de auto als moeders binnen wat pakt;
Kind weet zich los te maken, stapt uit en rent de weg over;
Willekeurige onbekende omstander ziet het gebeuren en noteert kenteken.

Nu is d geruite hamvraag, maar dat mis ik uit het verhaal; is de politie in kennis gesteld door die omstander, waarop de politie bij u aan de deur is geweest ?

Hoe weet u anders of de politie in deze casus erbij betrokken is billen anderzijds als die er wel bij betrokken was, neem ik aan dat er een gesprek heeft plaats gevonden ?

Kortom, we willen u graag helpen, maar dan moeten we wel een zo volledig mogelijk beeld hebben wat er (on)mogelijk is.

Nu komen er maar flarden binnen wat er gebeurt is of niet en moeten wij gaan gissen, zoals ik ook al een beetje gedaan heb.
Gast TS
Infopolitie Gast

Nee er is geen politie gesprek geweest. De persoon heeft niet aangegeven de politie in kennis te hebben gesteld. Dus eigenlijk weten wij niets, maar vondt het vreemd dat de kenteken genoteerd werd. Daardoor werd er gedacht wat is dit wordt de politie gebeld dan of wat maar dat was later pas. Maar was benieuwd of dit dan kan gebeuren als de politie niet gelijk gebeld heeft of een gesprek heeft plaats gevonden. Dit is niet bij mij zelf gebeurd maar bij een kennis. Wat zijn de volg stappen als wel.politie in kennis in gebracht.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

idereen kan melden bij veilig thuis, dat kan de politie zijn maar ook iemand die meent onveilige situaties te zien. De persoon kan ddus ook gewoon direct contact opnemen met veilig thuis. Wordt het gemeld bij de politie dan kan het zijn dat bijvoorbeeld de wijkagent langskomt voor een gesprek en aan de hand daarvan wel besloten wordt een melding te doen of niet.

Bij een melding beoordeeld veilig thuis wat er aan de hand is en of dit verder onderzoek rechtvaardigd. Nu was dit een ernstige situatie, maar waarschijnlijk niet 1 die ingrijpen door de hulpverlening noodzakelijk maakt. Maar dat hangt ook af van wat er verder over het gezin bekend is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
ClueHunter
Lid

Ongelezen bericht door ClueHunter »

Het is mijns inziens onmogelijk om.een uitspraak te doen over deze situatie. Zoals aangegeven zijn er maar flarden gedeeld van hetgeen gebeurd is. Er zal toch zeker meer gedeeld moeten worden om een conclusie te kunnen trekken.

Maar dat je even snel naar binnengaat om iets te halen en daarbij jouw kind even in de auto laat is denk ik niet heel ongebruikelijk, mits dit maar heel kort is. Dat jouw kind er uiteindelijk anders over denkt en zich los weet te maken kan gebeuren. Soms gebeuren er nu eenmaal zaken waar wij niet bij stil staan, maar dit wil niet meteen zeggen dat je een slechte ouder bent en veilig thuis meteen alle registers zal opentrekken.

Maar nogmaals, wilt u een beter onderbouwd antwoord zult u de hele situatie beter en gedetailleerder moeten omschrijven.
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

In mijn ogen is het zo dat als een situatie belangrijk of zwaarwegend genoeg is voor een zorgmelding er ook wel opgetreden is tijdens die situatie. Een zorgmelding achteraf erin gooien op basis van een kentekenbevraging is mijn ogen onwenselijk en past ook niet in het doel van een dergelijke melding.

Daarnaast is het voor het afhandelen van de melding bijzonder handig om op voorhand informatie en contactgegevens vast te leggen en uit te leggen waarom de melding gedaan wordt en wat de reactie van de betrokkenen is.

Over de situatie: Zoals hierboven opgemerkt zou ik dit niet direct zorgmelding waardig vinden maar de casus is beknopt omschreven.

Echter heb ik zelf ook een 3 jarig kind en ik zou hem nooit alleen in de auto laten zitten op de openbare weg. Het risico dat het kind toch wat handiger is dan gedacht en ontsnapt of in een benarde positie komt lijkt mij veel te groot. Daarnaast bestaat er altijd het risico dat er onverwachte calamiteiten zijn, dan wil ik mijn kinderen gewoon direct onder mijn hoede hebben.
Gesloten