Mijn vriend heeft een appje gekregen van een nummer die we niet kennen, met de vraag als hij mijn nummer wel even wil door sturen.
Nu weigerde hij mijn nummer te sturen, en werd ik via hem bedreigd dat ik ergens moest komen op een bepaalde tijd en zal wel inelkaar geslagen worden.
Nu staat er een afspraak voor een aangifte en moet mijn vriend heen.
Nu is mijn vraag zal in zelf geen aangifte moeten doen aangezien het aan mij gericht was?
Bedreiging
Moderator: Moderatorteam
-
ClueHunter
Re: Bedreiging
Uw vriend kan aangifte doen, maar de vraag is dan waarvan? Hij is tenslotte niet degene die bedreigd wordt. Derhalve zal u aangifte moeten doen, het gaan tenslotte om u. De bedreiger probeert u te bereiken via een tussenpersoon.
Echter geeft de persoon aan dat hij u in elkaar gaat slaan, maar eist hier niets bij. Hij/zij zegt bijvoorbeeld niet als je dit niet doet dan.. dus ik ga nog even nadenken of het ook echt onder bedreiging valt of dat een ander artikel beter geschikt is.
Echter geeft de persoon aan dat hij u in elkaar gaat slaan, maar eist hier niets bij. Hij/zij zegt bijvoorbeeld niet als je dit niet doet dan.. dus ik ga nog even nadenken of het ook echt onder bedreiging valt of dat een ander artikel beter geschikt is.
-
124 TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de snelle reactie.
Nee precies hij had gebeld met de politie en kon langskomen. Dus dacht kan ik dat dan niet beter zelf doen. Anders zit hij daar voor niks en moet ik uit eindelijk als nog heen.
En zouden ze in deze situatie het nummer ook willen achterhalen of is daar meer voor nodig? Ben zelf niet echt bang aangelegd als het aan mij ligt lekker negeren en blokkeren maar mijn vriend staat er toch anders in.
Nee precies hij had gebeld met de politie en kon langskomen. Dus dacht kan ik dat dan niet beter zelf doen. Anders zit hij daar voor niks en moet ik uit eindelijk als nog heen.
En zouden ze in deze situatie het nummer ook willen achterhalen of is daar meer voor nodig? Ben zelf niet echt bang aangelegd als het aan mij ligt lekker negeren en blokkeren maar mijn vriend staat er toch anders in.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als.u zich door deze berichtjes ook bedreigd voelt kunt u ook aangifte doen. U heeft ten slotte kennis gekregen van deze berichten.
Overigens is het in de jurisprudentie ook al aangenomen dat anderen zich bedreigd kunnen voelen door aan hun naasten gerichte bedreigingen.
Dus als uw vriend de berichtjes gericht aan uw als bedreigend ervaart en vreest voor uw veiligheid is hij ook bedreigd in wettelijke zin.
Overigens is het in de jurisprudentie ook al aangenomen dat anderen zich bedreigd kunnen voelen door aan hun naasten gerichte bedreigingen.
Dus als uw vriend de berichtjes gericht aan uw als bedreigend ervaart en vreest voor uw veiligheid is hij ook bedreigd in wettelijke zin.
Stay safe out there.
-
ClueHunter
In dit geval is het zeker belangrijk dat u aangeeft met welk nummer deze berichten zijn gestuurd.