Ik kwam deze invalidenparkeerplaats tegen midden in het centrum van Den Haag. Aan de tijden op het onderbord te zien voor iemand die daar werkt.
Mijn vraag is: mag hier buiten de op het bord vermelde tijden wel of niet worden geparkeerd (dus bijvoorbeeld in het weekend)? En zo ja, is dat dan voor (andere) invaliden of mag iedere auto daar dan parkeren?
PS In het hele centrum geldt betaald parkeren, maar mijn vraag heeft daar geen betrekking op. Gaat om de status van de parkeerplaats buiten de tijden op het bord.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.
Het bord gehandicaptenparkeerplaats is bord E6, dus valt het onder deze regel.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Art. 24 RVV zegt:
2 Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.
Dank voor de reacties, maar begrijp ik het dan goed dat het dan buiten de aangegeven tijden een algemene parkeerplaats voor iedereen wordt (en dus niet alleen voor andere invaliden)?