aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
blablaanoniem TS
Infopolitie Gast

aangifte

Ongelezen bericht door blablaanoniem »

Als ik aangifte wil doen van een catfish profiel, wordt diegene dan ook daarvan op de hoogte gesteld?

Ik heb namelijk op Tinder een match gehad en daarbij ook intieme foto's gedeeld (stom ik weet het). En nu ben ik er achter dat die foto's niet van hemzelf zijn. Maar als ik aangifte ga doen (identiteitsdiefstal en online seksueel misbruik denk ik) laten ze het hem dan ook weten of wordt er eerst onderzoek gedaan? Anders heeft hij de kans sporen uit te wissen.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: aangifte

Ongelezen bericht door Proost »

Als jij precies weer wie het is kun je aangifte doen. Er zal ook altijd eerst onderzoek plaatsvinden. Doorgaans is het veiligstellen van het bewijsmateriaal daar wel een van. Wissen is met digitale gegevens wel iets moeilijker dan je denkt. Alles staat op servers die, ondanks dat het 'gewist' is, toch veel data bevatten die niet overschreven is.
Slachtoffer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Slachtoffer »

Ik weet niet wie het is. Alleen wel dat de foto's dus niet van hem waren. Dat is toch identiteits fraude en met valse voorwendselen seksueel misbruik?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Dat is niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken. Als je een afspraak maakt om aangifte te doen vertel je jouw verhaal bij de politie. Die zal kijken welke mogelijke strafbare feiten aan het gebeurde opgehangen kunnen worden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Welke schade heeft u geleden? In theorie kunt u inderdaad aangifte doen dat de identiteit gegevens van een ander worden misbruikt echter zal de aangifte zeer waarschijnlijk pas in behandeling worden genomen als die "ander" daar ook aangifte van doet.
Stay safe out there.
Slachtoffer TS
Infopolitie Gast

Dat ik naar deze persoon onder valse voorwendselen privefotos heb gestuurd is niet genoeg schade?

Opmerking van moderator Skipperje

@slachtoffer. svp 1x plaatsen. Uw bericht moet eerst goedgekeurd worden voor plaatsing
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

In dat geval doet u dus alleen aangifte voor het feit dat u onder valse voorwendselen die privé foto's heeft verstrekt. Als de andere partij met die foto's verder niets strafbaars heeft gedaan vraag ik mij af of uw aangifte opgepakt gaat worden door de politie. Ik vermoed dat andere zaken dan voor zullen gaan.
Stay safe out there.
Slachtoffer TS
Infopolitie Gast

Hij heeft nu de match opgeheven dus kan helaas geen screenshot meer maken. Ik had ook gedacht dat ik aangifte kon doen zonder de persoon te zijn maar dan bereik ik niet wat ik wilde bereiken. Dat hij nu straf kreeg.
Ik was gewoon even boos en verdrietig en dan vooral op mezelf omdat ik me mee heb laten slepen. Ik wilde het toen zelf ook dus ik moet in het vervolg gewoon beter opletten naar wie ik dat soort foto's stuur.
Ik was gekwetst maar kan het nu al weer wat beter relativeren. Heb geen gezin meer in het gedoe en ik zie het maar als een goede les
Slachtoffer TS
Infopolitie Gast

Mijn vraag is trouwens beantwoord dus deze mag verwijderd worden of naar het archief
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

Dan gaan we dat doen.
Succes verder met de hele situatie
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten