Hoeveel personen op achterbank klassieker
Moderator: Moderatorteam
-
Franss TS
- Infopolitie Gast
Hoeveel personen op achterbank klassieker
Goedendag,
Ik zit met een vraag waar ik na lang zoeken nog steeds geen duidelijk / wettelijk antwoord op heb kunnen vinden.
In het verleden al eens eerder gebruik mogen maken van dit forum en ben toen heel goed geholpen dus ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen.
Ik heb een klassieke mercedes uit 1972, deze auto heeft geen gordels achterin, dit was nog niet verplicht en naar wat ik kon vinden mag ieder persoon boven de 3 jaar achterin plaatsnemen.
Nou las ik ook dat je zoveel personen achterin mag vervoeren als dat er gordels zijn of dat je zoveel personen achterin mag vervoeren als dat er zitplaatsen zijn.
Nou loop ik tegen de volgende zaken aan, ik heb geen gordels achterin en de achterbank heeft geen duidelijke zitplaatsen, het is 1 lange platte bank meer zoals je in je woonkamer hebt staan.
Nou weet ik ook dat het laadvermogen niet mag overschrijven maar met dat in gedachte, mogen er dan zoveel personen in als dat er naast elkaar kunnen zitten zolang je het laadvermogen maar niet overschrijft of zijn hier toch nog regels aan verbonden?
Mag. Frans
Ik zit met een vraag waar ik na lang zoeken nog steeds geen duidelijk / wettelijk antwoord op heb kunnen vinden.
In het verleden al eens eerder gebruik mogen maken van dit forum en ben toen heel goed geholpen dus ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen.
Ik heb een klassieke mercedes uit 1972, deze auto heeft geen gordels achterin, dit was nog niet verplicht en naar wat ik kon vinden mag ieder persoon boven de 3 jaar achterin plaatsnemen.
Nou las ik ook dat je zoveel personen achterin mag vervoeren als dat er gordels zijn of dat je zoveel personen achterin mag vervoeren als dat er zitplaatsen zijn.
Nou loop ik tegen de volgende zaken aan, ik heb geen gordels achterin en de achterbank heeft geen duidelijke zitplaatsen, het is 1 lange platte bank meer zoals je in je woonkamer hebt staan.
Nou weet ik ook dat het laadvermogen niet mag overschrijven maar met dat in gedachte, mogen er dan zoveel personen in als dat er naast elkaar kunnen zitten zolang je het laadvermogen maar niet overschrijft of zijn hier toch nog regels aan verbonden?
Mag. Frans
-
imperial
- Roepnaam: Remco
Re: Hoeveel personen op achterbank klassieker
Staat er op de kentekencard bij S1 geen getal? Zitplaatsen
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Heb je een foto van de bank inclusief het ruggedeelte?
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik neem even aan dat het aantal zitplaatsen niet vermeld zal zijn, want volgens mij was dat er vroeger niet. Maar even kijkend naar de wetgeving: In het RVV 1990 staat: Zelfs als niet bekend is hoeveel zitplaatsen het voertuig heeft, dan kom je toch bij de begripsomschrijving wat een zitplaats is. In de Regeling voertuigen staat: Dus als je denkt dat er 3 volwassenen plaats hebben op de achterbank, dan heb je 3 zitplaatsen op de achterbank. Meer passagiers mag je daar niet vervoeren. Hoewel ik echt wel denk dat 4 kinderen, die allemaal met de rug tegen de bank aan kunnen zitten ook is toegestaan, mits ze niet jonger zijn dan 3 jaar, want die zijn sowieso verboden zonder beveiliging.
Piet
Wetstekst
Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen.Wetstekst
zitplaats: constructie, inclusief bekleding, die al dan niet een integrerend deel vormt van de constructie van het voertuig, die plaats biedt aan een volwassen persoon, met dien verstande dat de zitplaats zowel een afzonderlijke zitplaats kan zijn als een gedeelte van een bank dat plaats biedt aan één persoon en die afhankelijk van de richting als volgt wordt aangeduid:Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Kaasje TS
- Infopolitie Gast
Ik heb deze casus een keer als verbalisant gehad, team Verkeer erbij alles... In principe is dit niet gelimmiteerd bij een oldtimer. Dus als jij een clownsauto ervan weet te maken dan mag dat.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik was tot 3 jaar geleden werkzaam bij FO-verkeer, heb de opleiding verkeer verzorgd van vele collega's omdat de PA er te weinig aan deed, was kerninstructeur bij nieuwe verkeerswetgeving, heb zelfs gastlessen gegeven op een Hogeschool. Ook team verkeer zijn gewoon collega's net als ik, met een mening. Misschien hebben ze niet aan mijn argumenten gedacht? Ik zal direct erkennen dat ik fout zit op basis van argumenten, maar niet enkel als team verkeer er bij is geweest. Spreek bijvoorbeeld eens tegen waarom jouw passagiers kennelijk niet op een zitplaats hoeven te zitten, want dat is het gevolg als je ongelimmiteerd bent.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik heb de kentekencard in de auto liggen en deze staat niet bij huis, zal aankomend weekend eens kijken als hier wat opstaat.
Wat betreft het plaatsen van een foto, ik ben niet zo handig met computers enzo maar als je googled op mercedes w115, ze zijn allemaal hetzelfde.
Zelf dacht ik idd ook aan 3 volwassenen/ 4 kinderen max alhoewel ik denk dat er ook nog wel 4 volwassenen van normaal formaat achterin passen.
Wat betreft het plaatsen van een foto, ik ben niet zo handig met computers enzo maar als je googled op mercedes w115, ze zijn allemaal hetzelfde.
Zelf dacht ik idd ook aan 3 volwassenen/ 4 kinderen max alhoewel ik denk dat er ook nog wel 4 volwassenen van normaal formaat achterin passen.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Als je wat foto's per email naar mij stuurt, zal ik ze voor je plaatsen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Een ieder bedankt voor alle hints en tips echter ben ik er reeds al uit met de tip die ik hier kreeg.
Het stond idd aangegeven op de kentekencard, daarop staat vermeld 5 personen dus gewoon net zoals bij een andere middenklasser van vandaag de dag.
Allemaal bedankt voor het meedenken en een fijne dag.
Het stond idd aangegeven op de kentekencard, daarop staat vermeld 5 personen dus gewoon net zoals bij een andere middenklasser van vandaag de dag.
Allemaal bedankt voor het meedenken en een fijne dag.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Fijn dat je duidelijkheid hebt. Fijne dag verder.