Word ik gehackt door de politie of door een hacker?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Henkdegroot TS
Nieuw lid
Roepnaam: Dit is Henk

Word ik gehackt door de politie of door een hacker?

Ongelezen bericht door Henkdegroot »

Beste allen,

Er is tegen mij vanuit jaloersheid/ wraak een aangifte gedaan van diefstal van geld (rond €30.000) maar dat heb ik niet gedaan. Toch neemt de politie het kennelijk heel erg serieus.

Begin november '23 (5-18 dagen na die aangifte) is namelijk een laptop van mij op zeer professionele wijze gehackt waarmee ik betalingen deed (o.a. alles van die laptop is gekopieerd naar een externe server), ongeveer zes weken later is mijn router gehackt evenals alle aangesloten apparaten. Er is met behulp van o.a. gds.google com ingebroken op al mijn Google accounts en drives waarbij werkelijk alle data (emails, bestanden, foto's, backups etc etc) van de afgelopen 12 jaar is gekopieerd en grotendeels 'gegijzeld' is.

Tevens zijn al mijn inloggegevens van al mijn apps gehackt. Ook zijn al mijn (nieuwe) telefoonnummers gehackt nog voordat ik de simkaarten had ontvangen en vinden er dagelijks veel pesterijen plaats op mijn telefoons: internet/ bellen/ gebeld kunnen worden/ hotspots/ wifi/ USB data poort etc worden regelmatig daarop uitgezet. Met name door deze zaken vraag ik mij af of de hacks wel door de politie gebeuren want ik mag aannemen dat de politie het leven van een burger niet zo ver onder druk mag zetten?

Tevens is DigiD gehackt en word er ingelogd op websites waarbij DigiD noodzakelijk is. Daar worden dan weer persoonsgegevens verwijderd. En zo zijn er nog talloze andere hacks. Het bijzondere is is dat de hacker tientallen sporen achter heeft gelaten waardoor ik mij niet voor kan stellen dat de politie het doet.

Ik heb aangifte gedaan van de hacks waarbij de twee politiebeambten beiden twee keer hebben gezegd dat ik niet in een politieonderzoek zit. Het rare vond ik dat er ook gezegd werd dat de politie helemaal niet mag hacken, zelfs niet bij terroristen werd er aan toegevoegd. Dat klopt toch niet? Op de website van de politie zelf zie ik namelijk dat er mensen gevraagd worden om in een onderzoeksteam te komen gaan werken wat zich juist bezig houdt met hacken. Ook onder een wet heeft de politie de bevoegdheid om te hacken voor zover ik weet.

Nu net zag ik dat er een hack is gedaan in een beveiligde medische omgeving waarin in factuur (pdf) staat. Als ik die wil downloaden verschijnen er talloze vreemde tekens en zie heel de factuur niet.

Als u dit stuk leest acht u het dan aannemelijk dat ik wel in een politieonderzoek zit of zou ik toch te maken kunnen hebben met een hacker (waar ik hele sterke aanwijzingen voor heb).
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Re: Word ik gehackt door de politie of door een hacker?

Ongelezen bericht door r0n. »

Bij kopiëren kan ik mij nog iets voorstellen, ook al is het onwaarschijnlijk.
Maar gijzelen van gegevens zal de politie, of iedere andere Nederlandse overheid niet doen.
Mijn tips:
1. Installeer je besturingssysteem opnieuw, zodat je er zeker van bent, dat er geen vreemde software op staat;
2. Verander alle wachtwoorden;
3. Reset je modem terug naar de fabrieksstandaard;
4. Verander je IP adres, dat gaat soms door het modem 24 uur uit te zetten, informeer ander bij de provider.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Gezien de door beschreven gang van zaken is het uitermate onwaarschijnlijk dat de politie u aan het hacken. Als de politie u al zou hacken dan is dit om bewijs te verzamelen door het kopiëren van uw bestanden om deze te kunnen doorzoeken of om u digitaal te kunnen volgen. Dat laatste dient net als fysiek volgen ongemerkt te geschieden.
Het lijk erop dat u gehackt bent door een crimineel.
Stay safe out there.
Henkdegroot TS
Nieuw lid
Roepnaam: Dit is Henk

Ongelezen bericht door Henkdegroot »

Beste Ron en Swat,
Dank voor jullie reacties!

Fijn om te horen dat jullie allen het heel onwaarschijnlijk vinden dat ik door de politie gehackt word. Daar ben ik namelijk wel bang voor.

Ik heb alles gedaan wat Ron adviseert en nog veel en veel meer. Wachtwoorden veranderen bijvoorbeeld heeft geen enkele zin want binnen een mum van tijd is het al weer gehackt, zoals bij DigiD. Mijn router heb ik diverse keren gereset maar de hack daarop blijft. De provider wil het ip adres niet veranderen. Zodoende heb ik de router al een paar maanden uit staan en maak sindsdien gebruik van hotspots op mijn unlimited telefoon abonnementen. Maar ook daarover heeft de hacker dus de controle. Inmiddels drie nieuwe telefoon abonnementen in de afgelopen maanden gekocht die allemaal gehackt zijn.

Het resetten van devices heeft ook geen enkele zin want de hacker heeft dat steeds heel snel weer gehackt.

Verschilt het per politiebureau of er onderzoek naar de hacker gedaan kan worden? Waar ik aangifte heb gedaan is mij wel zes keer verteld dat ze geen onderzoek gaan doen omdat de hacker nog geen spullen op mijn kosten heeft besteld of mijn rekening leeg heeft geplunderd. Is dat een criteria bij de politie voor eventueel onderzoek?

Mijn hele digitale leven is gehackt en gegijzeld en het lukt mij niet om ervanaf te komen. Het hacken word met de dag erger en mijn leven met de dag uitzichtlozer.

Bestaan er bijvoorbeeld geen gepensioneerde politie beambten die mij zouden kunnen helpen om erachter te komen wie de hacker is? Of zijn er geen bedrijven die ook particulieren kunnen helpen met dit soort zaken? De politie van de aangifte zeiden dat ze wel bedrijven weten maar dat ze daar de naam niet van mogen zeggen.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Ik zou eens proberen met te beginnen in uw zoekbalk MRT te typen (als u windows gebruikt) dan start er een ingebouwd programma op die alle schadelijke software verwijderd van uw windows laptop (lees de beschrijving goed ).
Mocht dat niet helpen dan zou ik de schijf verwijderen en een nieuwe plaatsen en daar een geheel nieuw windows op installeren.
En zoals ik lees denk ik eigenlijk eerder uw Google account is gehackt .
En door de politie gehackt worden lijkt me wat overdreven .
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Henkdegroot schreef: 04 mar 2024, 00:01 Fijn om te horen dat jullie allen het heel onwaarschijnlijk vinden dat ik door de politie gehackt word. Daar ben ik namelijk wel bang voor.
Ik zou me meer zorgen maken als dit door een crimineel gebeurd is, maar dat terzijde.

Als de computer zo professioneel gehackt is en aanpassingen in het systeem / devices geen oplossing biedt, dan raad ik Henkdegroot aan om een IT-bedrijf in de arm te nemen om de problemen aan te pakken. Alle goedbedoelde adviezen hier bieden kennelijk geen oplossing, dan moet je het ook door een professional laten beoordelen/op laten lossen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten