Wat doet een Verkeershandhavingsteam binnen Team Verkeer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
VHTGast TS
Infopolitie Gast

Wat doet een Verkeershandhavingsteam binnen Team Verkeer

Ongelezen bericht door VHTGast »

Ik heb recent gezien dat er binnen het Team Verkeer van de politie ook een verkeershandhavingsteam bestaat waar je als "buitenstaander" op kan solliciteren indien er een vacature openstaat op de site van de politie (assistent GGP B van Team Verkeer is de functie dan vgm?). Wat doen de medewerkers binnen zo'n team dan, en wat voor opleidingen krijgen hun binnen de politie? Is dit puur extra mankracht voor verkeerscontroles zoals de "handhavings" naam zegt, of gaan die ook op surveillance en op verkeersongevallen en andere meldingen af? Ik weet niet veel van Team Verkeer en ken alleen maar de motorrijders en Audi's dus misschien is dit wel een domme vraag, maar ik ben toch nieuwsgierig geworden
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Wat doet een Verkeershandhavingsteam binnen Team Verkeer

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee hoor, geen domme vraag.
In de vacature die taxi neerzette zie je precies wat de functie is.
Je verricht specifieke verkeershandhavingstaken met geautomatiseerde middelen voor het kunnen vastleggen van snelheidsovertredingen (Radar) en het niet handsfree bellen / appen (Monocam). Jouw werk richt zich op de handhaving van deze verkeersovertredingen, omdat deze overtredingen de kans op het ontstaan van een verkeersongeval met zwaar letsel of dodelijke afloop ernstig verhogen. Ook kan je bij grote verkeerscontroles worden ingezet.
Je zal dus niet worden ingezet voor surveillance of meldingen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Wat ik intern begreep is dat deze opleidingen niet meer gaan starten, ook niet in de toekomst. Men wil af van alle surveillant functies bij verkeer dus uiteindelijk worden dat ook allemaal medewerkers (agenten). In onze eenheid is dat in ieder geval zo en ik neem aan dat dit landelijk afgesproken is. Wat er nu zit/zat is in ieder geval allemaal in de doorstroomopleiding opgenomen om er agenten van te maken.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Dat zou goed mogelijk kunnen zijn @Proost. De advertentie die door @taxikemperman gelinkt werd heeft een sluitingsdatum van 06/03/2023, bijna een jaar geleden dus.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten