Dag,
Ik zou graag willen weten in hoevere een familielid invloed kan hebben op je sollicitatie bij de politie.
Mijn neefje heeft een criminele achtergrond. Ik heb niet gesolliciteerd als politie, maar een functie als ondersteuner op de academie.
Er is vermeld om niet naar de familie achtergrond te kijken, maar ik heb dat stukje met mijn neefje toch vermeld, omdat ik niets te verbergen heb.
Verder heb ik geen schulden of whatever. Toch maak ik mij zorgen. Ik zit al op week 5,5 en heb nog niets gehoord van mijn onderzoek.
Ik wil deze baan zo graag. Ik vind het heel erg als ik door een familielid, mijn droom niet kan vervullen.
Familie invloed sollicitatie politie
Moderator: Moderatorteam
Re: Familie invloed sollicitatie politie
De screening duurt in principe acht weken. Dat mag ook verlengd worden. Door drukte zijn de doorlooptijden vrij lang.
Wat voor soort onderzoek krijgt u? Een BO of een BO+?
Wat voor soort onderzoek krijgt u? Een BO of een BO+?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
een BO onderzoek, dus ze kijken in principe niet naar je familie, maar omdat ik niets te verbergen heb, heb ik het wel vermeld. Vandaar..
-
vraagteken
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
Ik weet niet precies wat de scope van de huidige (nieuwe) onderzoeken is maar ik kan mij voorstellen dat er een aantal factoren zijn die daar meespelen zoals wat u bedoelt met "criminele achtergrond". Is hij gepakt met twee pilletjes op een festival, met drank op achter het stuur of runt hij al jaren een criminele organisatie die liquidaties uitvoert? Ook jouw verhouding tot hem is relavent. Woont hij bij je thuis? Betaalt hij jouw huur? Ga je elke week samen de stad in? Of weet je van zijn bestaan en zie je 'm bij ome Jan op de verjaardag en that's it?
Ik ken wel meer mensen met een familielid dat crimineel is. Hoeft geen probleem te zijn. Wat je jezelf moet afvragen is welk risico de organisatie loopt als ze jou aannemen.
Ik ken wel meer mensen met een familielid dat crimineel is. Hoeft geen probleem te zijn. Wat je jezelf moet afvragen is welk risico de organisatie loopt als ze jou aannemen.
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Wat vraagteken beschrijft is inderdaad allemaal relevant en het hangt ook af van hoe je het beschreven hebt. Zowel een keer ergens ingebroken hebben als een echte zware jongen zijn die jou bijvoorbeeld onder druk zou kunnen zetten vallen onder een "criminele achtergrond".
Ik vind het je wel sieren dat je het toch hebt vermeld, zelfs al vallen familieleden niet per se onder wat uitgepluisd omet worden - het duidt mijns insziens zeker wel op een stukje bewustzijn wat betreft mogelijke gevaren en de mogelijke kwetsbaarheid van je positie. Dat besef heb je in ieder geval wel en is ook belangrijk.
Nu je het echter zelf benoemt hebt, kun je er wel nog over gevraagd worden. Dat hoeft niet per se te gebeuren maar als het gebeurt, geef dan ook wel volledig openheid van zaken - je wilt niet dat men denkt je op een leugen te betrappen om een familielid in bescherming te nemen. Wees gewoon helemaal eerlijk.
Het zou eventueel een reden kunnen zijn dat je nog niets gehoord hebt na bijna zes weken maar dat hoeft echt helemaal niet het geval te zijn; tel er gerust nog twee weken bij op en misschien nog wat langer want er is de afgelopen jaren gewoon te veel blijven liggen en je kunt er op rekenn dat ze de termijn niet eens halen.
Ik vind het je wel sieren dat je het toch hebt vermeld, zelfs al vallen familieleden niet per se onder wat uitgepluisd omet worden - het duidt mijns insziens zeker wel op een stukje bewustzijn wat betreft mogelijke gevaren en de mogelijke kwetsbaarheid van je positie. Dat besef heb je in ieder geval wel en is ook belangrijk.
Nu je het echter zelf benoemt hebt, kun je er wel nog over gevraagd worden. Dat hoeft niet per se te gebeuren maar als het gebeurt, geef dan ook wel volledig openheid van zaken - je wilt niet dat men denkt je op een leugen te betrappen om een familielid in bescherming te nemen. Wees gewoon helemaal eerlijk.
Het zou eventueel een reden kunnen zijn dat je nog niets gehoord hebt na bijna zes weken maar dat hoeft echt helemaal niet het geval te zijn; tel er gerust nog twee weken bij op en misschien nog wat langer want er is de afgelopen jaren gewoon te veel blijven liggen en je kunt er op rekenn dat ze de termijn niet eens halen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dag allemaal,
Ik lees jullie reacties, dank daarvoor.
Helaas kan ik niet in details treden, anders gooi ik te veel privacy online. Gelukkig weet ik niet helemaal wat mijn neefje allemaal deed/doet? Dat zegt ook weer veel dat ik weinig tot geen contact heb met hem. Ik was mijn procedure gewoon af, helaas kan ik nu niet veel doen. Tussendoor met ons wijkagent over gepraat. Zij kent mijn neefje weer wel, maar ze zei als je gewoon eerlijk bent en dat ben ik ook, kan er niet heel veel gebeuren. Dank nogmaals voor jullie reacties.
Ik lees jullie reacties, dank daarvoor.
Helaas kan ik niet in details treden, anders gooi ik te veel privacy online. Gelukkig weet ik niet helemaal wat mijn neefje allemaal deed/doet? Dat zegt ook weer veel dat ik weinig tot geen contact heb met hem. Ik was mijn procedure gewoon af, helaas kan ik nu niet veel doen. Tussendoor met ons wijkagent over gepraat. Zij kent mijn neefje weer wel, maar ze zei als je gewoon eerlijk bent en dat ben ik ook, kan er niet heel veel gebeuren. Dank nogmaals voor jullie reacties.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Succes met je sollicitatie.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit