Aanvraag Grijze Pas en Mogelijkheid tot Kijkgesprek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ticho TS
Nieuw lid
Roepnaam: Ticho

Aanvraag Grijze Pas en Mogelijkheid tot Kijkgesprek

Ongelezen bericht door Ticho »

Goedendag,

Zes jaar geleden ben ik in aanraking geweest met justitie en heb ik een taakstraf en voorwaardelijke straf opgelegd gekregen. Sindsdien heb ik mijn leven op een positieve manier veranderd en geen verdere overtredingen begaan. Ik wil graag laten weten dat ik inmiddels mijn diploma beveiliging heb behaald, en het valt me op dat mijn pas nooit eerder is aangevraagd.

Recentelijk heb ik de aanvraag voor de grijze pas ingediend. Ik vraag me af of er een mogelijkheid bestaat dat deze aanvraag wordt afgekeurd. Indien dat het geval is, zou ik graag weten of er stappen zijn die we kunnen ondernemen, zoals bijvoorbeeld het plannen van een kijkgesprek, om mijn situatie nader toe te lichten en mogelijke oplossingen te bespreken. Kun je me hierover informeren?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Aanvraag Grijze Pas en Mogelijkheid tot Kijkgesprek

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Hoi Ticho, dit forum is niet van de politie, maar wordt gerund door veel agenten in hun vrije tijd, ex-agenten en burgers, die vaak wel een hoop kennis van een onderwerp hebben. Wij kunnen je dus niet informeren over persoonlijke zaken van jou. Maar misschien is er hier iemand, die wel weet hoe de procedure gaat en kan die wel een algemeen antwoord geven.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Voor hoelang men terugkijtk is van belang of het een misdrijf of een overtreding betreft en of het een voorwardelijke of onvoorwaardelijke vrijheidsstraf betrof. In jouw geval was het 6 jaar gelden en betrof het een voorwaardelijke vrijheidsstraf straf. Dat betekent dat het geen probleem zou moeten zijn omdat de terugkijk termijn 4 jaar is.
Wel gaat het om meer dan alleen veroordelingen, het gaat er ook om wat er verder over je bekend is. Simpel gezegd lidmaatschap van bijvoorbeeld zekere motorclubs kan ook zonder veroordeling een probleem opleveren.

Van een vornemen om een beveiligingsaps te weigeren wordt je opd e hoogte gesteld en je krijgt dan de gelegenheid je zaak te bepleiten voordat een definitief besluit wordt genomen. Tegen een afwijzing staan vervolgens bezwaar en beroep bij de rechter open.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Ticho TS
Nieuw lid
Roepnaam: Ticho

Ongelezen bericht door Ticho »

Oké bedankt voor de informatie!
Dankjewel.
Gesloten