Hi.
Per ongeluk 2 jaar geleden verkeerd document geupload bij aanvraag persoonlijke lening (2000€)
Bank vind het verdacht. Heeft opgenomen in extern en intern register en heeft aangifte gedaan.
Na 2 jaar nog niks gehoord van politie en de aangifte. Is dit vervallen? Of wat kan ik nog verwachten?
Aangifte fraude
Moderator: Moderatorteam
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Re: Aangifte fraude
Twee jaar is wel heel lang. Een aangifte is een verzoek tot strafvervolging waarna er onderzoek wordt gedaan en wat daaruit komt wordt dan vervolgens doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie. Ik neem aan dat u ook niet verhoord bent? Weet u wat de exacte aanklacht is?
U zou met het OM kunnen bellen en tevens ook met de bank om te vragen wat er aan de hand is.
U zou met het OM kunnen bellen en tevens ook met de bank om te vragen wat er aan de hand is.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De politie krijgt meer aangiftes binnen dan de capaciteit die zij heeft om ze te onderzoeken. Er worden dan keuzes gemaakt in welke aangifte direct wordt opgepakt, uitgesteld in afwachting van meer capaciteit of in het geheel niet wordt opgepakt.
Voor een bank is een (mogelijke) schade van 2000 euro peanuts en door een bank makkelijker terug te vorderen dan voor een gemiddelde burger.
Ik neem aan dat de bank de lening direct heeft opgezegd en onmiddellijke terugbetaling van de gehele som heeft gevorderd.
Voor een bank is een (mogelijke) schade van 2000 euro peanuts en door een bank makkelijker terug te vorderen dan voor een gemiddelde burger.
Ik neem aan dat de bank de lening direct heeft opgezegd en onmiddellijke terugbetaling van de gehele som heeft gevorderd.
Stay safe out there.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
register
Lees dat eens en probeer bij je verzekering een verzekering af te sluiten dan weet je het snel genoeg of er iets mee gedaan is .
Lees dat eens en probeer bij je verzekering een verzekering af te sluiten dan weet je het snel genoeg of er iets mee gedaan is .
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Hallo,
Ik heb idd niks gehoord van de politie.
De bank heeft aangiftr gedaan van valsheid in geschriften en fraude.
Na 2 jaar niks gehoord.
Sta wel op de zwarte lijst. Maar niks van politie gehoord.
Onlangs huisdierverzekering afgesloten en overstapt van zorg verzekering.
Geen problemen.
De lening was al gelijk afgewezen. Nooit geld dus ontvangen. Dus ook niks terug betalen.
Krijg ik dan nog wat te horen van de politie hierover na 2 jaar denk je? Of niet?
Ik heb idd niks gehoord van de politie.
De bank heeft aangiftr gedaan van valsheid in geschriften en fraude.
Na 2 jaar niks gehoord.
Sta wel op de zwarte lijst. Maar niks van politie gehoord.
Onlangs huisdierverzekering afgesloten en overstapt van zorg verzekering.
Geen problemen.
De lening was al gelijk afgewezen. Nooit geld dus ontvangen. Dus ook niks terug betalen.
Krijg ik dan nog wat te horen van de politie hierover na 2 jaar denk je? Of niet?
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Persoonlijk vind ik het vreemd dat als je een verkeerd document upload, dat de bank dan meteen het document verdacht vind én je op de zwarte lijst zet
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Nee, dat weet je niet, een bank registreert in het bankenregister (eva/bkr), een verzekering in een ander register (cis).donmarcello schreef: 25 jan 2024, 07:44 register
Daarom had TS ook geen problemen met het afsluiten van een verzekering.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ik vermoed dat gebruik is gemaakt van een vervalst bankafschrift of loonstrook bij de aanvraag van de lening. Dat zijn ongeveer de meest voorkomende bij dit soort fraudes. Banken zijn inmiddels aardig getraind op het herkennen van dit soort documenten.
We kunnen in ieder geval geen uitspraak doen of de zaak wel of niet opgepakt gaat worden. Na 2 jaar is de kans minder groot maar niet 0.
We kunnen in ieder geval geen uitspraak doen of de zaak wel of niet opgepakt gaat worden. Na 2 jaar is de kans minder groot maar niet 0.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Een definitief antwoord op de vraag of je er nog iets van gaat horen, zullen we niet kunnen geven.
Ik denk dat we het daarbij kunnen laten.
Ik denk dat we het daarbij kunnen laten.