Hoi iedereen,
Ik vraag me af wat er gebeurd als ik met een paar maten een verlaten fabriek inga en gepakt wordt?
We zijn 17 en 18 jaar.
Krijgen we dan een boete? een strafblad? hebben we het recht om te vluchten?
met vriendelijke groet en dank voor de antwoorden,
idioot
Gevolgen voor betreden verlaten fabriek.
Moderator: Moderatorteam
Re: Gevolgen voor betreden verlaten fabriek.
Waarschijnlijk heb je zelf al een idee, anders stel je de vraag niet hier.
Doorgaans zijn dit gebouwen met een eigenaar die geen ongenode gasten in zijn pand wil. Dan ben je dus strafbaar. Of je er nu kort of langer verblijft.
Je hebt geen recht om te vluchten. Als de politie zegt dat je moet blijven staan, dan zou ik dat doen. Dan alsnog wegrennen is niet strafbaar op zich. Maar wat anders volgt ga je in veel gevallen niet als bijzonder prettig ervaren.
Doorgaans zijn dit gebouwen met een eigenaar die geen ongenode gasten in zijn pand wil. Dan ben je dus strafbaar. Of je er nu kort of langer verblijft.
Je hebt geen recht om te vluchten. Als de politie zegt dat je moet blijven staan, dan zou ik dat doen. Dan alsnog wegrennen is niet strafbaar op zich. Maar wat anders volgt ga je in veel gevallen niet als bijzonder prettig ervaren.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
…..bijvoorbeeld een diensthond die ook een stukje meeloopt voordat hij zijn gebit in je bovenarm of been zet. 
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
hoihoi TS
- Infopolitie Gast
Hoe hoog is die boete dan? als je eerst klimt over een hek en dan motion camera's vermijdt. En vervolgens als je binnen bent, dat je klimt in het pand voor een beter uitzicht om foto's te maken. En verder geen schade aanricht.
€ 100,- (en daar komen nog administratiekosten bij)
https://boetebase.om.nl/?SrtCatVer=b8&b ... ed=D+537+b
https://boetebase.om.nl/?SrtCatVer=b8&b ... ed=D+537+b
Sec gezien is dat inderdaad €100 (wel een strafbaar feit dus geen Mulder). Maar als iemand de moeite heeft genomen om actieve motion camera's op te hangen kun je je afvragen of het echt enkel een verlaten pand is. Of dat er wellicht nog waardevolle spullen of andere zaken zijn die de eigenaar wil beschermen. Ik krijg de indruk dat je hier even je pro's en con's wil afwegen of je het de boete waard gaat vinden. Maar als er dus spullen liggen, waarvan jij niet weet dat ze daar liggen, en je wordt betrapt dat je daar over het hek klimt zou ook zomaar de verdenking kunnen ontstaan dat je daar iets komt stelen. Dat is een misdrijf waar 4 jaar gevangenisstraf op staat. Nu kun je dat achteraf vast wel uitleggen dat dat niet de bedoeling was. Maar dan hebben je dus al gepakt. Tot die tijd veranderd dit onze bevoegdheden om jou te pakken wel aanzienlijk. Zie de opmerking van @ThunderSTreak ...
Advies, blijf gewoon van andermans terrein en spullen af als die je geen toestemming heeft gegeven. Wil je toch oh zo graag. Vraag even toestemming om er foto's te gaan maken. Heel moeilijk is dat niet.
Advies, blijf gewoon van andermans terrein en spullen af als die je geen toestemming heeft gegeven. Wil je toch oh zo graag. Vraag even toestemming om er foto's te gaan maken. Heel moeilijk is dat niet.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Kortom, niet zonder toestemming van de eigenaar doen.