Vandaag heb ik een boete gekregen van een ongeklede agent maar de reden waarom slaat echt werkelijk helemaal nerges op. Ik rij hier elke dag trek op aan het stoplicht en rechts rijd een zwarte auto die me er niet tussen liet want hij bleef gas geven. Ik reed gewoon door want kon ook nerges heen en ff later zit die agent achter mij zie rood politie stop in de binnenspiegel en toen zei die agent dat ik over een verdrijvingsvlak reed. Ook al weet ik zeker van niet want ik rij hier elke dag vond die agent van wel want hij had het gezien. Ik ga er niet mee in discussie want dat verlies je toch altijd hier in dit land. Maar ik zei tegen die agent waarom hij die vent in die zwarte auto geen boete gaf want die was mega asociaal omdat hij mij er niet tussen liet. Zegt die agent, ja het is niet netjes maar asociaal rijden en jou er niet voor laten is nu eenmaal niet strafbaar. Hoezo dan? Zal ik voortaan ook zo gaan rijden? Dat is toch gewoon rechtsongelijkheid?
Ik vraag me gewoon af waarom ik een boete krijgen omdat ik over een verdrijvingsvlak zou rijden terwijl die zwarte auto hier net zo goed schuld aan is om mij er niet tussen te laten. Remmen was geen optie want dan hing ik op de middenberm dus waar moest ik heen? Hier is hij toch net zo schuldig aan als ik? Kan ik hier nog voor protest schrijven naar justitie?
Rechtsongelijkheid?
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Rechtsongelijkheid?
Tja, wij waren er niet bij en hebben de situatie niet gezien. Als de boete voor het verdrijvingsvlak op de mat valt kunt u altijd bezwaar aantekenen.
U zult dan moeten aantonen dat u niet op het verdrijvingsvlak heeft gereden ( heeft u dashcam beelden vanuit uw auto)?
Het feit dat de agent u bekeurt en niet de andere weggebruiker is niet uw zaak; u kunt daar ook geen punt van maken in uw bezwaar. En zeker niet met bewoordingen van ‘ hij liet mij er niet tussen’. De rechter zou dat kunnen uitleggen dat u de situatie verkeerd heeft ingeschat. Ook u had uw snelheid kunnen aanpassen en rustig naar rechts kunnen invoegen, zou zomaar een argument van de rechter kunnen zijn. Wellicht deed de andere weggebruiker ook niets verkeerd in de optiek van de agent en is hij ook daarom niet bekeurd, maar het zou ook nog kunnen dat de ander wel een bekeuring heeft gekregen of nog krijgt. U weet niet of de agent hem alsnog een bekeuring op kenteken heeft gegeven.
U zult dan moeten aantonen dat u niet op het verdrijvingsvlak heeft gereden ( heeft u dashcam beelden vanuit uw auto)?
Het feit dat de agent u bekeurt en niet de andere weggebruiker is niet uw zaak; u kunt daar ook geen punt van maken in uw bezwaar. En zeker niet met bewoordingen van ‘ hij liet mij er niet tussen’. De rechter zou dat kunnen uitleggen dat u de situatie verkeerd heeft ingeschat. Ook u had uw snelheid kunnen aanpassen en rustig naar rechts kunnen invoegen, zou zomaar een argument van de rechter kunnen zijn. Wellicht deed de andere weggebruiker ook niets verkeerd in de optiek van de agent en is hij ook daarom niet bekeurd, maar het zou ook nog kunnen dat de ander wel een bekeuring heeft gekregen of nog krijgt. U weet niet of de agent hem alsnog een bekeuring op kenteken heeft gegeven.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het andere voertuig was inderdaad niet strafbaar. U moest kennelijk invoegen op de rijstrook van de zwarte auto. Als u van rijstrook moet veranderen dient u het verkeer op de rijstrook waarop u moet invoegen voor laten gaan. Het is voor de doorstroming van het verkeer beter als er geritst wordt maar het is geen wettelijke regel. Het andere voertuig was dus niet verplicht u de mogelijkheid te bieden om voor het verdrijvingsvlak in te voegen.
Het feit dat u niet tijdig kon invoegen geeft geen grond voor gebruik van het verdrijvingsvlak. U kunt in beroep gaan maar het verweer dat u hier voert zal geen invloed op de rechtmatigheid van de boete hebben.
Het feit dat u niet tijdig kon invoegen geeft geen grond voor gebruik van het verdrijvingsvlak. U kunt in beroep gaan maar het verweer dat u hier voert zal geen invloed op de rechtmatigheid van de boete hebben.
Stay safe out there.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Jazeker kan dat.
Het is wel belangrijk foto's bij uw bezwaar te doen.
Ik stel overigens voor dat de ongelijkheid op een andere manier wordt rechtgetrokken
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Foto's waarvan? We moeten zo'n bezwaar nu wel behoorlijk laten hé @Hilde
Hopelijk spreken we hier in casu over een agent in burger (dus niet in uniform gekleed). Anders moeten we even uitzoeken welke collega er een gesprek met zijn P-chef verdient.
@TS in bezwaar gaan kan altijd. Maar of het heel kansrijk is... Zoals SWAT al aangaf kun je die voorrang niet afdwingen en als je dan een verdrijvingsvlak gebruikt is dat wat waargenomen en tevens strafbaar is.
Hopelijk spreken we hier in casu over een agent in burger (dus niet in uniform gekleed). Anders moeten we even uitzoeken welke collega er een gesprek met zijn P-chef verdient.
@TS in bezwaar gaan kan altijd. Maar of het heel kansrijk is... Zoals SWAT al aangaf kun je die voorrang niet afdwingen en als je dan een verdrijvingsvlak gebruikt is dat wat waargenomen en tevens strafbaar is.
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Ongeklede agent?
Die zal het koud hebben
Die zal het koud hebben
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Voor wat betreft het bezwaar tegen de boete verwijs ik ts naar de veelgestelde vragen over de Wet Mulder bekeuringen. De vraag was al in het tweede bericht beantwoord, en voordat dit hele topic gaat over (het al dan niet ontbreken van) de kleding van de agent in kwestie, gaat hier een slotje op.