Officiele waarschuwing

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
inteloutside TS
Nieuw lid
Roepnaam: intel
Geslacht:

Officiele waarschuwing

Ongelezen bericht door inteloutside »

Hallo,
Ik ben laatst staande gehouden s'nachts nadat ik wat vrienden had opgehaald bij een feest en onderweg om hun af te zetten reed ik (schat ik 80 op een 60 weg) . De politie kwam mij tegemoet dus ze hebben niks kunnen meten. Ze zeiden dat ik hiervoor een officiele waarschuwing (op kenteken en op naam) kreeg zodat ik beter in de gate word gehouden in het verkeer. Ik vraag me nu af wat dit precies inhoudt. Hoelang blijft deze melding staan? Staat er ook een omschrijving bij van de situatie? Waaronder bijvoorbeeld tijd.
Ook wilde ze een blaastest afnemen ondanks dat ik volledig nuchter was maar er kwam een alcohol lucht van de passagiers af vandaar dat ze dit bij mij wilde testen. Een blaastest hadden ze niet bij dus dat hebben ze niet kunnen doen maar ik had wel de indruk dat de agent sterk dacht dat ik gedronken had. Vandaar dat ik me ook af vraag of het zou kunnen dat dit erbij genoteerd staat in de waarschuwing aangezien dit tot een hogere kans in de toekomst zou kunnen geven op blaastesten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Alvast bedankt!
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Officiele waarschuwing

Ongelezen bericht door Proost »

Op zich is aan het wegbeeld voor een ervaren oog wel redelijk nauwkeurig in te schatten of iemand te hard rijdt, of de toegestane snelheid. Hier een exacte snelheid aan koppelen is niet mogelijk.

Dat de collegas geen blaastest konden doen omdat ze die niet hij hadden is opmerkelijk. Maar ze kunnen hun bevindingen prima in een waarschuwing zetten.

Je zal hier op zich niet vaker door gecontroleerd worden. Maar als men jouw door het systeem haalt en de bevindingen van de collega leest trekt dat wel de aandacht. Als je je voortaan aan de snelheid houdt en niet met alcohol op achter het stuur kruipt heb je van niemand iets te vrezen.
inteloutside TS
Nieuw lid
Geslacht:

Dat ze geen blaastest bij hadden vond ik ook erg opmerkelijk toch was het echt zo. Ik vraag mezelf ook af hoelang deze waarschuwing in het systeem blijft staan. En hoe hoog de boete is als ik in het vervolg in een soort gelijke situatie kom en ze het dat keer niet bij een waarschuwing laten. En weet jij zeker dat ze er een beschrijving bij kunnen zetten?

Verder vind ik het raar dat je zegt: ''als je je voortaan aan de snelheid houdt en niet met alcohol op achter het stuur kruipt heb je van niemand iets te vrezen.''
zoals ik al vermelde had ik geen alcohol op. Ik zou hier ook 0 reden toe tot hebben om over op te liegen op dit forum aangezien dit gewoon anoniem is.
Achteraf vindt ik het jammer dat hij geen blaastest bij had want dan had ik het tegendeel van zijn idee kunnen bewijzen en ik had ik nou niet misschien een aantekening bij de waarschuwing dat ik vermoedelijk alcohol op had.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de collega's gedacht hebben dat je alcohol had gedronken. Dat ze een blaastest hebben willen doen snap ik wel, maar als ze een indicatie hadden dat je onder invloed was, dan hadden ze je ook zonder blaastest aan kunnen houden voor een analyse op het bureau. Of, eenvoudiger, ze hadden een andere surveillance eenheid kunnen vragen even een blaastest langs te brengen. Maar laten rijden terwijl ze dachten dat je onder invloed was, dat bestaat in mijn denkbeeld niet.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Persoonlijk geef ik alleen een zogenaamde "politie waarschuwing" als ik daadwerkelijk een overtreding heb geconstateerd en niet als ik denk dat er overtreding was.
In beginsel blijft een dergelijke "waarschuwing" 5 jaar zichtbaar.
Als de waarschuwing correct is geregistreerd staat er ook bij voor welk feit de waarschuwing is gegeven.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als je wil weten wat er over jou vastgelegd is in de politiesystemen, kun je contact opnemen met de privacy-desk bij de politie
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

inteloutside schreef: 14 jan 2024, 21:44 Dat ze geen blaastest bij hadden vond ik ook erg opmerkelijk toch was het echt zo.
Ik geloof je ook wel. Maar vind t opmerkelijk gezien ik het interne proces natuurlijk ken en dit niet zou mogen gebeuren als ze die gewoon volgen. Meer iets voor ons hier. Niet iets voor jou om je druk over te maken.
inteloutside schreef: 14 jan 2024, 21:44 En weet jij zeker dat ze er een beschrijving bij kunnen zetten?
dat weet ik heel zeker.
inteloutside schreef: 14 jan 2024, 21:44 Verder vind ik het raar dat je zegt: ''als je je voortaan aan de snelheid houdt en niet met alcohol op achter het stuur kruipt heb je van niemand iets te vrezen.''
Daarmee impliceer ik niet dat het wel zo was, maar meer dat het juiste gedrag laten zien, je niet in de problemen kan brengen. Dus controle of niet, dan zit je altijd goed.

Ook al hadden ze je laten blazen en was het een P geweest. Dan wordt dit maar uiterst zelden in het systeem gezet.
inteloutside TS
Nieuw lid
Geslacht:

Het was inderdaad niet handig om te hard te rijden en dat heb ik hierbij ook geleerd. :?

Dankjewel iedereen voor de antwoorden. :D :like:

Mijn vragen zijn beantwoordt dus deze post mag gesloten worden
Gesloten