Ik weiger getuigen oproep rechtbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Weigeraar TS
Infopolitie Gast

Ik weiger getuigen oproep rechtbank

Ongelezen bericht door Weigeraar »

Ik ben opgeroepen te getuigen van een misdrijf en wil er niks mee te maken hebben en heb er niet op gereageerd

Bovendien ga ik ruim voor die tijd toch naar Frankrijk en tegen die tijd dat ik terug ben heeft de rechtbank de zaak afgehandeld.

Wat kan mij gebeuren als ik in maart weigert te getuigen en in november weer in Nederland terug ben .
Word ik als politiek dissident nog zwaarder veroordeeld dan wat ik gezien heb. Ik wens mij daar niet mee te bemoeien. Ik laat mij dat niet opdringen .

Met vriendelijke groet
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Ik weiger getuigen oproep rechtbank

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als getuige ben je verplicht te verschijnen.

Als je daar geen gehoor aan geeft en men is van mening dat jouw getuigenis van belang is voor de zaak, dan zal de zaak aangehouden worden.
De kans bestaat dat je door de politie opgehaald wordt en naar de rechtbank gebracht wordt. Als je bij de weigering blijft om een getuigenverklaring af te leggen, kan de rechtbank zelfs beslissen dat je in gijzeling wordt genomen, dat wil zeggen dat je vastgezet wordt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Wetstekst

Artikel 192
1Hij die, wettelijk als getuige, als deskundige of als tolk opgeroepen, opzettelijk niet voldoet aan enige wettelijke verplichting die hij als zodanig te vervullen heeft, wordt gestraft:

1°.in strafzaken met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie;

2°.in andere zaken met gevangenisstraf van ten hoogste vier maanden of geldboete van de tweede categorie.
Dus daarvoor zou je bij terugkomst in Nederland vervolgt kunnen worden. Als je getuigenverklaring cruciaal is kan de rechter ook een bevel tot medebrenging afgeven en je door de politie laten ophalen. Daarnaast kan je gegijzeld worden om je te dwingen toch te getuigen.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Als ik de vraag mbt weigeren een getuigenverklaring af te leggen lees in combinatie met de kwalificatie "politiek dissident" zou ik je willen adviseren om even een andere Google account te nemen zodat je algoritme van YouTube gereset wordt. Scheelt een hoop aanbod in de fabeltjesfuik. Daar wordt je een gelukkiger mens van.
Weigeraar TS
Infopolitie Gast

Politie kan mij niet halen en naar de rechtbank brengen als ik in Frankrijk zit en niemand weet waar .

Dus die rechtzaak is al geweest als
ik terug ben .

Mvg
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Tenzij de zaak aangehouden wordt door de rechter. Dan kom je vanzelf aan de beurt als je weer in Nederland terug bent.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat vermoedelijk ook zal gebeuren, je wordt niet voor niets opgeroepen. Als de getuigenverklaring nodig is voor de zaak, zal de zaak aangehouden worden.

De rechtbank maakt geen verschil tussen mensen die het eens zijn met de politiek en degenen die er tegenin gaan. Ik meen uit je woorden te halen dat je autonoom bent?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Weigeraar schreef: 14 jan 2024, 18:29 Politie kan mij niet halen en naar de rechtbank brengen als ik in Frankrijk zit en niemand weet waar
Klopt, en toch moet je OOIT weer eens naar Nederland, en dan wordt het vervelender...

Maar het is goed om principes te hebben. Zeker aan vast blijven houden, zijn een hoop mensen ook best ver mee gekomen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Weigeraar TS
Infopolitie Gast

Ik heb een baan gekregen in Frankrijk
en anders blijf ik in de bijstand .

Is dat wat het systeem wilt

Ik ga volgende week al naar Frankrijk
Het huisje is per 1 feb beschikbaar en
een week later begin ik en ik laat mij mooie baan niet lopen door iets een crimineel gedaan heeft.

Ik rij woensdag NL uit en word zelfs vaste baan dus keer Nederland definitief de rug

Ik ben 22 jaar en jullie kunnen mij rug op

f*ck you Nederland
Laatst gewijzigd door Frans op 25 jan 2024, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

daarmee is voldoende gezegd