wat te toen tegen glurende buurman

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
boefje2000 TS
Infopolitie Gast

wat te toen tegen glurende buurman

Ongelezen bericht door boefje2000 »

onze buurman staat altijd voor ons huis te gluren naar het bovenste raam bij mijn slaapkamer, ik zie het elke dag als hij met de hond gaat via de camera bewaking die wij om het huis hebben.
hij gaat dan echt ongegeneerd op de stoep staan en gewoon naar mijn raam staan te staren.
hij weet ook altijd precies wanneer wij weg zijn, wat we dragen, wat we in de tuin doen en noem maar op.
toen ik jonger was(tussen 15 en 18) kreeg mijn vader dagelijks de vraag wanneer ik alleen thuis was, ik voel mij heel onprettig toen en nu ook als ik hem zie staren naar mijn slaapkamerraam elke avond.
ik wil ook niet door hem de gordijnen dicht moeten houden de hele dag.
ik durf hem niet echt aan te spreken want ja het is toch je buurman en daar moet je naast wonen.

iemand enig idee wat ik hiermee moet?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: wat te toen tegen glurende buurman

Ongelezen bericht door SWAT »

De cameraopnames van de momenten dat hij dit doet verzamelen en contact opnemen met de wijkagent. Wellicht kan hij of zij het gesprek met de persoon aan gaan.
Stay safe out there.
Mitch
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 40

Re: wat te toen tegen glurende buurman

Ongelezen bericht door Mitch »

boefje2000 schreef: 11 jan 2024, 19:40
ik durf hem niet echt aan te spreken want ja het is toch je buurman en daar moet je naast wonen.
Volgens mij moet je dit dus juist wél doen. Het zelfoplossend vermogen mag best wat meer omhoog en ik vind het dus juist geen taak van de politie of wijkagent om hier tussen te gaan zitten.

"Dag buurman, ik zie je elke keer staan kijken, zou je mij eens kunnen vertellen of er iets mis is met mijn huis?" bijvoorbeeld, klinkt anders dan 'Je gluurt naar me, engerd'.
Gesloten