Hi Allemaal,
Ik heb altijd intresse gehad in het politie werk, ben zelf een aantal jaar beveiliger geweest.
Een paar jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking aangekomen met de politie betreft harddrugs (cocaine).
Ik moest voor de rechter verschijnen en ik ben uiteindelijk hier niet strafrechtelijk voor veroordeeld. De rechter vondt dat er gewijzigde omstandigheden waren. Ik kreeg wel een voorwaardelijke periode van 1 jaar. Veder nog nooit in aanraking gweest met de politie.
Afgelopen week heb ik inzage gevraagd in mijn justitiële gegevens.
Nu staat er wel een aantekening op mijn strafblad met een sepo code 55. Kan ik hiermee mijn droom nog waarmaken of kan ik het op me buik schrijven.
Ik heb de sollicitatie al lopen en heb de testen al gemaakt en daarmee kon ik door. Ik ga dit natuurlijk direct aangeven bij de intake maar wat zullen mij kansen zijn om door te gaan?
Sollicitatie sepot strafblad
Moderator: Moderatorteam
- Anthony070 TS
- Roepnaam: Anthony
- Geslacht:
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Sollicitatie sepot strafblad
De rechter seponeert geen zaken. U bent dus bij een gesprek met de officier van justitie geweest. Die heeft de zaak voorwaardelijk geseponeerd.
U heeft daarmee een aantekening op uw strafblad. Een politieambtenaar moet van onbesproken gedrag zijn en dat bent u dus niet. Bezit harddrugs is een misdrijf. Met overtreding op uw strafblad komt u wellicht nog weg maar een misdrijf is echt wat anders. Ik schat uw kansen daarom niet heel hoog in. Als u het zeker wilt weten moet u contact opnemen met werving en selectie.
U heeft daarmee een aantekening op uw strafblad. Een politieambtenaar moet van onbesproken gedrag zijn en dat bent u dus niet. Bezit harddrugs is een misdrijf. Met overtreding op uw strafblad komt u wellicht nog weg maar een misdrijf is echt wat anders. Ik schat uw kansen daarom niet heel hoog in. Als u het zeker wilt weten moet u contact opnemen met werving en selectie.
Stay safe out there.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Als aanvulling daarop wil ik wel aangeven dat het belangrijk is wat uw leeftijd was tijdens plegen van het feit, 16 wordt anders beoordeeld dan 30; wat het feit precies was: bezit van 1 gram of een kilo, handel, etc; hoe lang geleden het speelde: 2 jaar of 10 jaar.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- Anthony070 TS
- Roepnaam: Anthony
- Geslacht:
Bedankt voor jullie reactie!
Het ging om een flinke partij 60gr en werd dus als bezit en handel in harddrugs verdacht. Het verhaal ligt wel iets gecompliceerder dan het hier nu lijkt. Het speelde af op 21 jarige leeftijd. Nu inmiddels 25 en heel andere gezinsleven/situatie. Wat toen ookal het geval was vandaar de uitspraak van de Officier van Justitie. Ik geloof zelf in een 2e kans en ga hier volledig voor, ookal wordt ik nu niet aangenomen blijf ik het toch proberen. We zullen het zien bij de screening. Ik zal overal open en eerlijk over zijn.
Het ging om een flinke partij 60gr en werd dus als bezit en handel in harddrugs verdacht. Het verhaal ligt wel iets gecompliceerder dan het hier nu lijkt. Het speelde af op 21 jarige leeftijd. Nu inmiddels 25 en heel andere gezinsleven/situatie. Wat toen ookal het geval was vandaar de uitspraak van de Officier van Justitie. Ik geloof zelf in een 2e kans en ga hier volledig voor, ookal wordt ik nu niet aangenomen blijf ik het toch proberen. We zullen het zien bij de screening. Ik zal overal open en eerlijk over zijn.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Open en eerlijk zijn is zeker aan te raden. De informatie zal bij een sollicitatie toch wel bekend zijn/worden, en als je er over gelogen hebt, ben je vrijwel zeker kansloos.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zeker bij handel in plaats van bezit zie ik het somber voor je in. Maar probeer het. Er zijn geen vaste regels voor, wat ebtekent dat het uiteindelijk afhangt van je verhaal. Leg uit waarom het gebeurd is en waarom het nu en in de toekomst geen probleem meer zal zijn. Of men voldoende vertrouwen heeft in je integriteit nu en in de toekomst zal de doorslag geven. je zal zelf alle twijfel moeten wegnemen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Uiteraard zal ook duidelijk moeten zijn dat je geen soft of harddrugs (meer) gebruikt.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Hou ons svp op de hoogte, ook wij horen graag hoe werving en selectie met dit soort zaken omgaat.