Met crossmoter rijden op de openbare weg
Moderator: Moderatorteam
Met crossmoter rijden op de openbare weg
Ik was benieuwd wat er zou gebeuren als ik gepakt word met het rijden op de openbare weg met een crossmoter van 125cc. Ik ben 18 en heb mn a1 rijbewijs maar heb geen kenteken op mn crossmotor.
Re: Met crossmoter rijden op de openbare weg
Je kunt een aantal boetes tegemoet zien , want je crossmotor heeft waarschijnlijk ook geen knipperlichten en andere verplichte onderdelen?
En met een beetje pecht wordt hij misschien nog wel in beslaggenomen ook.
En of dat je grootste zorg moet zijn? Je bent ook niet verzekerd, dus wie betaalt als jij iemand overhoop rijdt?
En met een beetje pecht wordt hij misschien nog wel in beslaggenomen ook.
En of dat je grootste zorg moet zijn? Je bent ook niet verzekerd, dus wie betaalt als jij iemand overhoop rijdt?
Ik ben ook van plan om de crossmoter om te bouwen en dan laten keuren als A1 motor. Maar iemand zij tegen mij dat het rdw niet meer crossmotors om keurt. Weet iemand toevallig of dat ook echt klopt?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Denk je niet dat je zo’n vraag beter aan de RDW kunt stellen? Die kun je gewoon bellen/mailen.
Rdw keurt crossmotors prima om. Dit is omdat ze ook Enduro motoren keuren welke nagenoeg identiek zijn af fabriek met enkele andere onderdelen.
Ook kan ik je zeggen dat op zeker (dus niet misschien) je motor in beslag genomen wordt als we je zien rijden of stil zien staan. De boete voor rijden zonder geldige registratie (ex art 36wvw) is €400.
Ook kan ik je zeggen dat op zeker (dus niet misschien) je motor in beslag genomen wordt als we je zien rijden of stil zien staan. De boete voor rijden zonder geldige registratie (ex art 36wvw) is €400.
En zorg ook dat je na het omkeuren alles netjes laat zitten als je gebruik wilt maken van de openbare weg... ik heb onlangs nog iemand bekeurd die wel een kenteken had maar geen spiegels en richtingaanwijzers.
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Ik vraag mij dan weer wel af waarom er een kenteken afgegeven is als die basale dingen ontbreken... Of iemand moet ze eraf gehaald hebben voor op het circuit en prima wat mij betreft maar niet op de openbare weg.
Met een paar boutjes en moertjes losdraaien is dat maar een paar minuutjes werk. Ook bij mijn eigen motor (een wegracer) kan ik zonder veel moeite mijn knipperlichten eraf schroeven. Daarom is hij dus ook bekeurd door mij, voor het rijden zonder spiegels en richtingaanwijzers.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Het lijkt me dat de vraag daarmee wel beantwoord is.