Moet je het melden als je per ongeluk bijna een verkeersongeluk hebt veroorzaakt maar er geen botsing heeft plaatsgevonden en er dus ook geen schade is - voor zover je weet?
Even de context: de auto stond in een inrit en moest achteruit de weg op (stom, beter achteruit de inrit en en dan vooruit de weg op). Er kwam in de verte wel een auto maar die reed niet zo snel leek het, dus dacht dat het wel kon. Niet dus. Wat een domme inschattingsfout. Gelukkig was er geen botsing, is er geen schade en toeterde de ander alleen en stak al schreeuwende wat middelvingers op (terecht ook wel). Die ander stopte ook niet, haalde in na het getoeter en reed (na weer wat middelvingers) gewoon verder, dus die zal ook geen schade hebben van remmen of uitwijken neem ik aan. Want anders rij je niet door toch?
Maar nu ben ik dus bang dat je zoiets wel had moeten melden bij de politie. En dat er problemen van kunnen komen als je dat niet doet. Of is dat onzin omdat er toch geen aanrijding is geweest en er dus ook geen schade is?
Nu ik het zo schrijf denk ik niet dat het gemeld moet worden.. alleen bij een aanrijding of schade wel natuurlijk. En dan is doorrijden ook strafbaar. Maar hier was geen aaanrijding en ook geen schade, dus ja... dus dan ook geen meldplicht? Hoor graag of dat klopt ivm de schrik die er goed in zit