Aanhanger met auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gren TS
Infopolitie Gast

Aanhanger met auto

Ongelezen bericht door gren »

Goedemiddag,

Ik kreeg afgelopen weekend een belletje van een vriendelijke agent over de volgende situatie:

Een raceauto van mij ( zonder kenteken ) staat op een bedrijventerrein op een eigen aangekochte parkeerplek. Dit is iets wat blijkbaar niet mag en heb toegegeven dat ik dit niet wist.
Ik heb een autotrailer met kenteken., Zou ik de auto wel OP de trailer mogen zetten en zo op de parkeerplek mogen zetten? ( nogmaals dit is een eigen parkeerplek ) Zie zo vaak op autoambulances etc sloopautos staan zonder problemen.

Hoop op een antwoord!
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Aanhanger met auto

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik ben allereerst wel nieuwsgierig of die eigen plek wel openbare weg is? Is de parkeerplaats afgezet? misschien even een link naar google, zodat wij dat kunnen zien. Dan lijkt mij dat een raceauto wel op een aanhangwagen mag staan. Ik heb het wetboek nog niet geopend, maar omdat je de raceauto ook naar een circuit mag brengen op een autoambulance, lijkt het mij dat je hem ook stil mag laten staan.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Dat ligt eraan @Skipperje, heel veel APV's hebben een artikel dat je een aanhanger maar max. 3 dagen op dezelfde plaats mag parkeren.

Is de parkeerplaats dus inderdaad openbare weg dan zou je moeten kijken of daar een soortgelijk artikel in staat.

Een voorbeeld, de APV gemeente Tilburg:

Wetstekst

Artikel 120.

Caravans en dergelijke.
  1. Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, keetwagen, aanhangwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:
    1. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een weg.
    2. op een door het college aangewezen en vanaf de openbare weg zichtbare plaats te parkeren, waar dit naar hun oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
  2. Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en onder a, gestelde verbod.
  3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wegenverordening of de Landschapsverordening Noord Brabant.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik heb bewust gezegd dat ik nog niet in het wetboek had gekeken @Frans. Overigens vind ik dat de aanhangwagen van gren alleen voor verkeersdoeleinden wordt gebruikt, want parkeren is ook een verkeersbestemming. Verder zijn veel bedrijventerreinen vrijgesteld van dit parkeerbeleid, maar ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Veel bedrijventerreinen worden aangewezen als parkeerplaats (en dan heel specifiek benoemd) voor grote voertuigen, we hebben hier op het industrieterrein ook 1 weg, laatst toevallig hier op het forum nog een vraag over voorbij gekomen. Maar de APV en dit artikel over tilburg maakt geen verschil in bedrijventerrein of woonwijk vwb aanhangers.

Maar ik stel voor dat onze gast wat licht schijnt op gemeente en/of lokatie via google maps lokatie, een beetje gokken heeft in deze weinig zin, eens.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten