Opgelicht terwijl ik drugs kocht, mag dit zomaar?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Appie22 TS
Infopolitie Gast

Opgelicht terwijl ik drugs kocht, mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Appie22 »

Beste,

De vraag die ik ga stellen zal een beetje anders dan normaal zijn omdat ik zelf ook eigenlijk iets doe wat niet mag en daarom zit ik een beetje in een lastige situatie. Het verhaal gaat als volgt:

Afgelopen zomer was ik dakloos, ik had geen onderdak, geen geld en stond sinds kort onder bewind daarnaast was ik net vrij omdat ik 3 maanden heb vastgezeten. In de avond rook ik af en toe crack. Ik weet dat dit een beetje een grijs gebied is en dat maakt het ook zo lastig want waar ik vroeger als kind als de duivel hier tegen was ben ik juist nu het omgekeerde, maar goed zo is dat nu eenmaal gelopen en het ergste van alles is is dat ik er mee in aanraking ben gekomen en het neit perse heb opgezocht omdat ik hier pas mee in aanraking kwam toen ik dakloos ben geworden.

Goed, ik moet dus om te kunnen roken bedelen voor geld en dat was ik dan ook aan het doen op een zonnige zondagmiddag, op een gegeven moment kom ik iemand tegen en daar raak ik mee in gesprek, ze nodigen me uit om iets mee te drinken en even later zeg die persoon ook van ik deal en wil je misschien van mij 100 euro kopen. ik zag hem als een vriend soort van, maar vanaf het begin was die wel al iets te gangster aan het doen. Ik moet veel tijd stoppen in het bedelen en via hem kon ik dus crack kopen maar dan voor 50% van wat ik op straat betaal, twee keer zo goedkoop, daarnaast kreeg ik binnenkort een uitkering via bewind dus ik kon het zo betalen. Hij had mij zijn telefoonnummer gegeven en ik heb het uit mn hoofd onthouden tot de tijd dat ik daadwerkelijk een telefoon had en geld. Ik belde hem op en ik moest naar zaandam komen of purmerend (nog verder). Ik daar naar toe...

Eenmaal aangekomen geld gegeven en ik moest diezelfde avond voor een koffieshop wachten want iemand zou het komen brengen, dus dat had ik al niet verwacht, ik dacht dat ik het meteen zou kopen. Ik wachten voor de koffieshop....

Niks, ik bel hem op en ik moest naar het station.. eenmaal bij het station naar een ander station... toen daar weer niks tot 12 uur gewacht. Ik was nu al 10 uur bezig hiermee om alleen iets van hem te kopen. En tot nu toe geloof ik het zelf ook nog steeds niet waarom hij zo is maar dit is dus nog een paar keer gebeurd want eenmaal aan het einde van de avond ben ik hem dus bij het laatste station tegekomen maar de 100 euro was niet genoeg ik moest 150 euro hebben.

Ik dus niet mee eens maar een paar weken later 50 euro betaal, zo heeft die me deze zelfde situatie nog 5 keer gedaan bijna niet te geloven maar elke keer maar weer was het niet genoeg geld. Nu op dit moment ben ik hem 420 euro schuldig want het ging van 100, naar 170, 250, 320, 420. Kortom hij mag dit allemaal gewoon maar doen, ik geef oprecht al mijn centen uit aan hem en hij maakt misbruik van mijn verslaving maar ik heb geen been om op te staan. Daanraast heb ik het nooit gewilt om 420 euro aan hem te geven. Ik heb hem verteld dat ik naar de politie ga maar zelf weet ik dat dus niet ik doe dus crack kopen en dat is ook niet legaal. Toch, ik ben het er niet mee eens dat die hier zomaar mee weg kan komen terwijl dit juist illegaal is. En zelf verteld die me aan de telefoon dat die in brokken handelt etc.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

En daarnaast ik krijg 70 euro per week, ik heb me nog nooit zo klote gevoeld over opgelicht worden. Ik heb zijn facebook en eventueel whatsapp gesprekken die hier over gaan.
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Opgelicht terwijl ik drugs kocht, mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik moest 150 hebben.
Ik neem aan dat je dat moest betalen?
Nu op dit moment ben ik hem 420 euro schuldig
Heb je dan wel wat gehad of nog steeds niet?
Als je niets gehad hebt, dan direct stoppen met hem en je verlies nemen
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58
Gesloten