Goedendag,
ik ben zelf rijinstructeur ik geef les CAT. AM2 A en B.
Er mij is vertelt dat het niet toegestaan om rijles te geven in auto of op de motor als je AM2 geeft.
Ik heb het idee dit wel zou mogen als je je route dermate aanpast je de bromfiets kandidaten wel zou kunnen volgen, dat het niet handig om een cursus volledig zo te geven ben ik me van bewust. ik weet niet of dit in RVV staat. dat specifiek met dezelfde cat. voertuig moet gaan volgen. of dat het niet toegestaan is om rijonderricht te geven aan iemand op een Motorrijtuig met een Motorvoertuig.
Als het ergens anders staat hoor ik het graag.
Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Gr.
Eisen volgvoertuig Rijonderricht AM2
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Eisen volgvoertuig Rijonderricht AM2
Bij mijn beste weten is er niets omschreven betreffende het voertuig van de instructeur. Alleen dat hij maar les mag geven aan één categorie, dus niet tegelijk motorles en bromfietsles.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Re: Eisen volgvoertuig Rijonderricht AM2
Heb ook even zitten zoeken, maar daar niets over kunnen vinden.....
Er is kennelijk wettelijk niet over geregeld; gewoon uit gaan van het gezonde verstand.
Vandaar dat ik het, voor de zekerheid, nog heb nagevraagd aan iemand die zelf instructie geeft aan A én AM leerlingen.
En die zei dat je dat in principe zelf mocht weten, maar dat dit wel het gemakkelijkste gaat als jezelf er op een bromfiets achteraan rijdt.
Dus met een motor, was niet handig omdat je er een (relatief) lage versnelling achter zat, wat bokken tot gevolg had en je natuurlijk niet op een fiets/bromfietspad mag rijden.
Met een auto is natuurlijk, om diezelfde redenen, nóg onhandiger.
Daarnaast denk/vermoed ik, dat dit toch wel tijdens jouw opleiding ter sprake is gekomen??
Of anders was een berichtje aan hen voldoende om (meer) zekerheid te krijgen.
Er is kennelijk wettelijk niet over geregeld; gewoon uit gaan van het gezonde verstand.
Vandaar dat ik het, voor de zekerheid, nog heb nagevraagd aan iemand die zelf instructie geeft aan A én AM leerlingen.
En die zei dat je dat in principe zelf mocht weten, maar dat dit wel het gemakkelijkste gaat als jezelf er op een bromfiets achteraan rijdt.
Dus met een motor, was niet handig omdat je er een (relatief) lage versnelling achter zat, wat bokken tot gevolg had en je natuurlijk niet op een fiets/bromfietspad mag rijden.
Met een auto is natuurlijk, om diezelfde redenen, nóg onhandiger.
Daarnaast denk/vermoed ik, dat dit toch wel tijdens jouw opleiding ter sprake is gekomen??
Of anders was een berichtje aan hen voldoende om (meer) zekerheid te krijgen.