Beste lezers,
Ik heb een paar maanden geleden buiten ruzie gehad met me vriendin. Ik heb toen uit woede een flesje naar de toe gegooid en wat woorden wisseling gehad. Iemand in de straat hoorde dit en belde de politie. Deze kwamen en hebben mijn gegevens genoteerd. Me vriendin en ik waren al snel weer oké samen alleen de politie was alsnog gekomen na bellen van iemand anders. Me vriendin heeft geen aangifte gedaan, maar heeft dit alsnog gevolgen voor mijn beveiligings pas?
Graag hoor ik van jullie.
Incident
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Incident
Dat kan het geval zijn. Het gaat erom wat er over je bekend is en of er redenen zijn je een beveiligingspas te weigeren. Het gaat daarbij niet alleen om veroordelingen. Iemand die in de beveiliging werkt en uit woede een flesje naar iemand gooit zal al gauw ongeschikt worden geacht. Maar het gaat erom wat er over je bekend is bij de politie en of dat voldoende vast staat.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
FietsendeBeveiligerB TS
- Infopolitie Gast
Beste,
Dit is toch raar dat iemand dan zo je toekomst kan verkloten..... me vriendin zit ook in beveiliging en weet dat we niks met de politie te maken mogen hebben en belt daarom zelf ook niet. Dan mogen ze toch niet zomaar je beveiligingspas weigeren hierdoor? Want als je iemand kent die beveiliger is en ruzie heeft kan je hem dus in feite naaien als je ziet dat die ruzie heeft en de politie bellen ?
Dit is toch raar dat iemand dan zo je toekomst kan verkloten..... me vriendin zit ook in beveiliging en weet dat we niks met de politie te maken mogen hebben en belt daarom zelf ook niet. Dan mogen ze toch niet zomaar je beveiligingspas weigeren hierdoor? Want als je iemand kent die beveiliger is en ruzie heeft kan je hem dus in feite naaien als je ziet dat die ruzie heeft en de politie bellen ?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Tijdens een woordenwisseling een flesje naar iemand gooien is niet "zomaar" iets. In uw werk kunt u ook in een woordenwisseling terecht komen. Gaat u dan als beveiliger ook met een flesje gooien?
Een beveiligingspas wordt dus niet "zomaar" afgenomen. Het besluit daartoe moet behoorlijk gemotiveerd worden en beroep tegen het besluit is altijd mogelijk.
Een beveiligingspas wordt dus niet "zomaar" afgenomen. Het besluit daartoe moet behoorlijk gemotiveerd worden en beroep tegen het besluit is altijd mogelijk.
Stay safe out there.
Het is nogal afhankelijk van wat de politie heeft vastgelegd toen zij ter plaatse kwamen. Als jij je verhaal gedaan hebt en je vriendin ook en daar ligt wel wat van vast kan het gevolgen hebben voor het verstrekken van een pas. Als het alleen een melding is geweest en de politie is alleen aan de deur geweest zonder verdere informatie over het incident vast te leggen dan is het slechts een melding van een burger...
Ik mis wel een stukje zelfreflectie bij je. Als je zelf betrokken bent bij een slaande ruzie en daarbij met spullen gaat gooien kunnen daar gevolgen aan zitten. Dat verwijten aan een burger die de politie belt is nogal suf, het begint bij je eigen gedrag. In mijn ogen ben je ook ongeschikt als beveiliger als je uit woede gaat gooien en smijten met spullen en niet de sociale vaardigheden hebt om te de-escaleren.
Ik mis wel een stukje zelfreflectie bij je. Als je zelf betrokken bent bij een slaande ruzie en daarbij met spullen gaat gooien kunnen daar gevolgen aan zitten. Dat verwijten aan een burger die de politie belt is nogal suf, het begint bij je eigen gedrag. In mijn ogen ben je ook ongeschikt als beveiliger als je uit woede gaat gooien en smijten met spullen en niet de sociale vaardigheden hebt om te de-escaleren.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Raar is het niet. Beordeeld wordt of je geschikt bent en dat is niet bedoeld als straf maar een maatregel om de maatschappij te beschermen en jezelf.
Je moet je ernstig afvragen of je geschikt bent als beveiliger. Als beveiliger moet je soms de confrontatie aangaan, ook met zeer onredelijke personen, en het gaat er dan om welke vaardigheden je hebt. Bij een gebrek aan vaardigheden van jouw kant kan het resultaat ook zijn dat jij de de poltie wordt meegenomen in plaats van de ander.
Je moet je ernstig afvragen of je geschikt bent als beveiliger. Als beveiliger moet je soms de confrontatie aangaan, ook met zeer onredelijke personen, en het gaat er dan om welke vaardigheden je hebt. Bij een gebrek aan vaardigheden van jouw kant kan het resultaat ook zijn dat jij de de poltie wordt meegenomen in plaats van de ander.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Stel dat dit wel tot een probleem leidt. Verkloot dan iemand je toekomst of heb je die zelf verkloot? Ik vind het zorgwekkend dat je vriendin niet zelf de politie belt, omdat dit je toekomst in gevaar kan brengen. Ik heb voorbeelden gezien waarbij dit ontwijkende gedrag ervoor heeft gezorgd dat een situatie met huiselijk geweld veel langer voortduurde dan noodzakelijk, want 'anders kostte het hem zijn werk'.FietsendeBeveiligerB schreef: 22 nov 2023, 06:46 Beste,
Stel dat het flesje wel raak was geweest. Dat had heel zwaar letsel kunnen opleveren, en dan weet ik zeker dat je toestemming ingetrokken was. Ik vind het stuitend dat je gebrek aan zelfreflectie hebt. Je bent alleen maar met jezelf en je eigen toekomst bezig.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
-
HandhaverDordrecht TS
- Infopolitie Gast
Ik vind de reacties op zijn vraag wel wat veroordelend zeg. Hebben jullie nooit een fout gemaakt tijdens het werk of privé waar je mee weg gekomen bent? Het lijkt mij dat iemand hier van leert en zichzelf ontwikkeld. Misschien heeft hij al tientallen situaties tot een goed einde weten te brengen en krijgt hij hier even te horen dat hij niet geschikt is voor het werk wat hij doet.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
We veroordelen hem niet. TS is juiste degene die de boel bagatelliseert. We wijzen hem er alleen op dat anderen en mogelijk ook degene die over het voortduren van zijn beveiliging pas moeten beslissen de boel mogelijk niet bagatelliseert met alle gevolgen van dien.
Stay safe out there.