Goedenavond,
Nu werk ik voor een gemeente op de vrachtwagen die het vuil ophaalt dmv een kraan haak vrachtwagen.
Ik breng het vuil zelf weg naar dichtbij gelegen afvalverwerkers.
Nou ga ik daar natuurlijk wel vanuit dat ik daar gewoon ontheffing voor heb op de tachograaf, maar is dat ook zo?
Zo, ja ..
Nu mag ik binnenkort een nieuwe afzetcontainer ophalen in een hele andere regio, maar de vraag is, ben ik dan wel tacho plichtig?
Alvast bedankt,
Vrijstelling tachograaf
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Vrijstelling tachograaf
Bij het ILenT kan ik het volgende vinden.
De nationale vrijstellingen zijn op basis van de vrijstellingen die zijn genoemd in artikel 13 van EG verordening 561/2006. Niet elke lidstaat heeft alle opties overgenomen. Daarnaast hebben de lidstaten de vrijheid om extra beperkingen bij deze vrijstellingen aan te brengen.
Voertuigen die worden gebruikt in verband met de rioleringsdienst, diensten ter bescherming tegen overstromingen, diensten met betrekking tot de water-, gas- of elektriciteitsvoorziening, aanleg en onderhoud van en toezicht op wegen, de deur-aan-deurophaaldienst voor huishoudelijk afval en de verwijdering ervan, diensten van telegrafie en telefonie, radio- en televisie-uitzendingen, evenals voor de opsporing van zend- of ontvangstapparatuur voor radio en televisie.
Ik denk dat je hier onder valt. Zelf te vinden op: KLIK
Piet
Samenvatting
Nationale vrijstellingenDe nationale vrijstellingen zijn op basis van de vrijstellingen die zijn genoemd in artikel 13 van EG verordening 561/2006. Niet elke lidstaat heeft alle opties overgenomen. Daarnaast hebben de lidstaten de vrijheid om extra beperkingen bij deze vrijstellingen aan te brengen.
Voertuigen die worden gebruikt in verband met de rioleringsdienst, diensten ter bescherming tegen overstromingen, diensten met betrekking tot de water-, gas- of elektriciteitsvoorziening, aanleg en onderhoud van en toezicht op wegen, de deur-aan-deurophaaldienst voor huishoudelijk afval en de verwijdering ervan, diensten van telegrafie en telefonie, radio- en televisie-uitzendingen, evenals voor de opsporing van zend- of ontvangstapparatuur voor radio en televisie.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Freekie TS
- Infopolitie Gast
Dus als ik binnenlands 150km moet afleggen om een container voor eigen gebruik moet ophalen , zou daar niet lastig over gedaan moeten worden?
Ik persoonlijk vind dat er redelijk weinig over beschreven staat in tegenstelling tot officiële wetten en dergelijke.
Ik persoonlijk vind dat er redelijk weinig over beschreven staat in tegenstelling tot officiële wetten en dergelijke.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Lastig, het is nu niet een rit waarbij je huishoudelijk afval haalt of wegbrengt. Ik zou voor alle zekerheid de ILenT contacten en daar vragen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit