ND Nummer voor ZZP'ers beveiliging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Daanvdwerff TS
Nieuw lid
Roepnaam: Daan

ND Nummer voor ZZP'ers beveiliging

Ongelezen bericht door Daanvdwerff »

Goedemiddag,

Er is tegenwoordig veel praat onder de ZZP'ers in de beveiliging dat er een verplichte ND nummer zou aangevraagd moeten worden om als ZZP'er te mogen blijven werken in de beveiliging. Weet iemand ook of dat in werking gesteld gaat worden of weet iemand bij welke instantie ik moet wezen om deze vraag neer te leggen. De beveiligingsbranche zegt dat het politiek gericht zou zijn in de wet en regelgeving. Dus ging ik Justis een mail sturen met diezelfde vraag. Zij antwoorden dat ik korpscheftaken moet bellen hier over. Ik dacht laat ik hier eerst eens vragen of iemand het weet! Bedankt voor de berichten alvast!!

Vriendelijke groet,

Daan van der Werf
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: ND Nummer voor ZZP'ers beveiliging

Ongelezen bericht door taxikemperman »

https://www.kvk.nl/starten/als-beveilig ... -beginnen/
Nederlands Dienstnummer (ND-nummer)

Nadat je Wpbr-aanvraag is goedgekeurd door Justis krijg je een Nederlands Dienstnummer (ND-nummer). Een zzp’er met een ND-vergunning mag met zijn bedrijf zelfstandig opdrachten aannemen. Je bent vrij om afspraken te maken met je opdrachtgever. Je bepaalt je eigen tarief en organiseert de zaken zelfstandig. Je hebt een eigen legitimatiebewijs (beveiligingspas) op naam van je eigen bedrijf. Als een groter beveiligingsbedrijf je inhuurt, werk je onder het ND-nummer van dat bedrijf.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat bestaat al bijna 2 jaar, is dus niet nieuw.
Informatie staat oa bij de kvk.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Daanvdwerff TS
Nieuw lid
Roepnaam: Daan

Ongelezen bericht door Daanvdwerff »

Bedankt voor de reacties.

Na mijn weten ken ik tientallen zzpers in de beveiliging die nu werkzaam zijn en geen ND nummer hebben, maar wel werken als zzper in de beveiliging. Het is namelijk zo dat je word ingehuurd door het bedrijf waar je gaat werken en daarvan een pas krijgt. Dat bedrijf heeft dus dan wel een ND nummer en jij niet, jij krijgt alleen de pas van het bedrijf. Dit gaat al jaren zo en nu willen ze dus dat elke zzper een eigen ND nummer krijgt.

Het brengt veel verwarring met zich mee en er is geen handhaving op. Veel zzpers in de beveiliging zijn hier ook niet op de hoogte van, omdat dit nog nooit verteld is aan hun of dat ze nooit erachter zijn gekomen dat dit moet (het word nergens aangegeven ook niet bij inschrijvingen bij KVK). KVK of Korpscheftaken heeft in ieder geval mij nog niet op de hoogte gesteld van een verplichte ND nummer voor zzpers in de beveiliging.

Ik zou zelf contact opnemen met korpscheftaken om hier meer duidelijkheid over te krijgen! Bedankt voor de hulp!
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Dat is altijd het nadeel van ZZPer zijn, je wordt gezien als bedrijf. Een bedrijf wordt geacht in staat te zijn wijzigingen in regelgeving te volgen en daarop in te spelen.

Goed dat je het nu wel weet en ermee aan de slag gaat. Maar hou er rekening mee dat je voor dit soort problemen blijft staan als ZZPer en dat dit een wezenlijk onderdeel van ondernemerschap is. (Ik kan het weten te vaak mijn neus gestoten voordat ik voor de overheid ging werken.)
Gesloten