Aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hidden gem TS
Infopolitie Gast

Aangifte

Ongelezen bericht door Hidden gem »

Hallo, ik wil graag weten of er aangifte tegen mij is gedaan. Kan ik zomaar een politiebureau binnen lopen met een id en om informatie op te vragen? Het afwachten tot ik misschien een brief krijgt levert veel stress op
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Er is een procedure voor
U kunt dat dan schriftelijk doen. Als men overgaat tot vervolging krijgt u uiteraard een brief.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Afhankelijk van de verdenking die er tegen u mogelijk is kan het wel zijn dat die gegevens afgeschermd zijn en u ze dus bij een verzoek tot inzage niet te zien krijgt als het nog een lopend onderzoek is.

Het zou voor criminelen anders erg makkelijk zijn om er achter te komen of er nog onderzoeken tegen hen lopen.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor uw reactie. Ik vraag me ook af hoe lang het ongeveer duurt voordat ik (indien er daadwerkelijk aangifte is gedaan) een oproep kan verwachten voor verhoor. Hoe lang kan het verwerken van de aangifte duren?

Ik begrijp dat dit afhankelijk is vanwege de drukte. Maar ik slaap slecht en kan niet eten van de stress. Ik wil zo graag duidelijkheid of een datum waarop ik kan vast stellen dat ik weer tot rust kan komen
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Over de termijn valt niets zinnigs te zeggen behoudens hoe ernstiger het verweten feit des te sneller ben je aan de beurt.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er is nog een andere optie maar die werkt waarschijnlijk alleen als u een eigen advocaat hebt, hoewel het in principe iedereen toegestaan is. Bel het OM en vraag of er een parketnummer onder uw naam bekend is. Dan weet u dat u vervolgd wordt. Als er nog onderzoek plaatsvindt, zult u nee horen - dat is immers dan nog gaande - maar als u ja hoort, betekent dat waarschijnlijk dat de brief nog niet aangekomen is.

Het strafrecht is nog steeds niet helemaal gedigitaliseerd en sinds de pandemie is de postkamer eigenlijk volledig overwerkt geraakt. Het kan soms helpen om het gewoon even te vragen.

Maar inderdaad, zoals SWAT aangeeft, zult u niets horen als het onderzoek nog lopende is.
Gesloten