Welk geslotenverklaring C6 bord is geldig

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gerrit_v_w TS
Nieuw lid
Roepnaam: Gerrit

Welk geslotenverklaring C6 bord is geldig

Ongelezen bericht door gerrit_v_w »

Ik ben te ver doorgereden bij een C6 geslotenverklaring verkeersbord en heb een bekeuring ontvangen. Echter ben ik niet de weg ingereden en ben in zijn achteruit terug gereden. Helaas toch op de foto gezet.

Zie foto: ik ben voorbij het eerste 1e bord (1) gereden maar niet voorbij het 2e bord (2). Op de foto die ik opgevraagd zie je mijn auto staan tussen de 2 borden.

Ik heb zelf het idee dat het 1e bord een waarschuwingsbord is en het 2e bord het uiteindelijke bord waar de grens ligt, maar misschien zit ik wel helemaal naast. Het zure is dat ik niet doorgereden ben, echter kan ik ook wel begrijpen dat ze dat niet op de foto kunnen zien.

Kan iemand mij adviseren of het zin heeft om verder bezwaar te maken?
c6 borden.jpg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Welk geslotenverklaring C6 bord is geldig

Ongelezen bericht door SWAT »

Helaas voor u is het eerste bord niet als een waarschuwing vooraf te beschouwen. Dan had er een onderbord moeten zijn met "over 20 meter" of iets dergelijks.
U had het eerste bord dus al niet mogen passeren. Het tweede bord is dus "dubbelop".
De enige waarschuwing die ik zie is de waarschuwing dat er camera toezicht is.

U kunt altijd bezwaar maken maar lijkt mij op voorhand kansloos. Al zullen de diverse boetebureaus daar anders over propageren.
Stay safe out there.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Ik sluit mij daarbij aan. Bezwaar maken kan zin hebben als u kunt aantonen dat u niet verder gereden bent. De camera beelden kunnen dat mogelijk uitwijzen. Maar dan nog zit er hoogstens een matiging van de boete in van bijvoorbeeld 25%. Dat is echter hoogst onzeker en je moet dat ook afwegen tegen de tijd en moeite die je moet doen om in bezwaar te gaan en aan te tonen dat je weer achteruit gereden bent.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

mqdefault.jpg

Als dit er zou staan dan twijfelt niemand eraan dat er hier maar 50 gereden mag worden binnen de bebouiwde kom van de Gemeente Veghel, ook niet als hierboven een bord zou hangen: let op, het is deze week kermis!!

Ik zie op de foto van TS Gerrit_van_w ook gewoon een rechtsgeldig bord C06, geen twijfel over mogelijk en die is hij gepasseerd. Vanwege het kennelijk volledig geautomatieerde systeem (flitsen) bewn je dan inderdaad het haasje. Als een agent ziet dat je dat bord voorbij rijdt en er net voorbij draait om terug te keren dan is er weinig aan de hand, geautomatiseerder systemen houden daar geen rekening mee, hje bent er voorbij gereden en ik ga dus mee met SWAT. Een bezwaar indienen kan altijd maar zal in dit geval weinig zinvol zijn denk ik.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Kansloos. En ik raad u aan om niet een van die afschuwelijke "jurdisische hulpverleningsbureaus" te betalen. Die maken enorm misbruik van dit soort kleine zaken. Ze zullen u ongetwijfeld vertellen dat er wel een zaak in zit maar dat doen ze dus om er geld uit te slepen. U bent dan alleen maar duurder af.

Als u bezwaar wilt maken, doe het dan zelf.
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Hoi Dorpsjurist
Dit is niet correct wat je verteld.
Die bureautjes kosten de overtreder niets. Zij dienen een kostenclaim in bij het OM. Dus het kost ons allemaal geld
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Veel bezwaarbureaus werken inderdaad op basis van no cure no pay en als ze winnen strijken ze de proceskosten op. Dus het kost de indiener van van het bezwaarschrift niets.
Daarnaast zijn er ook echte advocaten die zich met dit soort zaken bezighouden. Soms met als resultaat dat iemand een bestuurlijke boete van 100 euro moet betalen en aan advocaatkosten 275 euro....
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Ik denk dat het antwoord al is gegeven voor wat betreft het bord.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten