Screening
Moderator: Moderatorteam
-
JornS22 TS
- Infopolitie Gast
Screening
Goedemorgen,
Mijn werkgever vraagt deze week mijn beveiligerspas aan, daarvoor is een screening nodig bij de korpschef.
Ik heb zelf nog nooit gehad dat ik voor een strafbaar feit veroordeeld ben. Alleen ben ik wel voor illegaal taxi vervoer aangehouden en daar is een PV van gemaakt. Dat is nu zo n klein jaar geleden en ik ben er niet voor veroordeeld geweest.
Waar ik me nu nog zorgen om maak is dat ik niet door die screening kom.
Mijn vraag is, is het strafbare feit dus danig erg dat ik geen pas kan krijgen ondanks dat het niet veel te maken heeft met het beveiligen?
Ook heb ik verder nooit ergens een straf voor gekregen op kleine verkeersboetes na.
Ik heb wel een vog gekregen voor security expert bij een ander bedrijf. Dat was ook na mijn aanhouding voor illegaal taxivervoer.
Mijn werkgever vraagt deze week mijn beveiligerspas aan, daarvoor is een screening nodig bij de korpschef.
Ik heb zelf nog nooit gehad dat ik voor een strafbaar feit veroordeeld ben. Alleen ben ik wel voor illegaal taxi vervoer aangehouden en daar is een PV van gemaakt. Dat is nu zo n klein jaar geleden en ik ben er niet voor veroordeeld geweest.
Waar ik me nu nog zorgen om maak is dat ik niet door die screening kom.
Mijn vraag is, is het strafbare feit dus danig erg dat ik geen pas kan krijgen ondanks dat het niet veel te maken heeft met het beveiligen?
Ook heb ik verder nooit ergens een straf voor gekregen op kleine verkeersboetes na.
Ik heb wel een vog gekregen voor security expert bij een ander bedrijf. Dat was ook na mijn aanhouding voor illegaal taxivervoer.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Screening
Op zich is het een misdrijf dat tot een strafblad leidt, maar het is (tot dusver) niet vervolgd. Een VOG en een beveiliginsgpas zijn twee andere zaken. In het laatste geval wordt er strenger gekeken naar wat justitie en politie over je weten. Dus niet alleen de veroordelingen, maar bijvoorbeeld ook de waarschuwingen die je eventueel van de politie hebt gehad.
Je zult gewoon moeten afwachten wat er beslist wordt en wil men je afwijzen dan krijg je de gelegenheid je zaak te bepleiten.
Je zult gewoon moeten afwachten wat er beslist wordt en wil men je afwijzen dan krijg je de gelegenheid je zaak te bepleiten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
JornS22 TS
- Infopolitie Gast
Ja zo, maar het feit dat ik heb gepleegd is wel erg tegenover de taxibedrijven hoorde ik. Maar niet dusdanig erg dat ik niet te vertrouwen ben.
Heb ooit een paar mensen tegen een paar tientjes gebracht, wat ook men eerste keer ooit was en ik was gelijk de Sjaak.
Zou het gek vinden als je voor zoiets meteen niet betrouwbaar bent om het vak beveiligen uit te voeren.
Word er dus ook gekeken naar wat voor feit en of het relevant is voor het beroep dat je gaat uitoefenen?
Heb ooit een paar mensen tegen een paar tientjes gebracht, wat ook men eerste keer ooit was en ik was gelijk de Sjaak.
Zou het gek vinden als je voor zoiets meteen niet betrouwbaar bent om het vak beveiligen uit te voeren.
Word er dus ook gekeken naar wat voor feit en of het relevant is voor het beroep dat je gaat uitoefenen?
- maestro
- Geslacht:
Ja, daar wat ook naar gekeken en je krijgt dus de kans het uit te leggen. Daarna staat bezwaar en beroep open. Het is absoluut geen uitgemaakte zaak dat je geen beveiligingspas krijgt.
Maar ik zou wel je situatie aan je toekomstige werkgegever vertellen voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Staat wel zo netjes en open en eerlijk zijn is een extra argument dat voor je pleit.
Edit:
Als je tijdens het plegen van het feit nog geen 23 jaar was is dat ook in je voordeel.
Maar ik zou wel je situatie aan je toekomstige werkgegever vertellen voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Staat wel zo netjes en open en eerlijk zijn is een extra argument dat voor je pleit.
Edit:
Als je tijdens het plegen van het feit nog geen 23 jaar was is dat ook in je voordeel.
-
JornS22 TS
- Infopolitie Gast
Oke top dankjewel!
Ik was 19 op het moment dat gebeurde, het is nog net niet een jaar geleden.
Naja de pas is aangevraagd dus we gaan het zien, in ieder geval goed om he horen dat ze daar tenminste wel naar kijken.
Bedankt voor je antwoord!!
Ik was 19 op het moment dat gebeurde, het is nog net niet een jaar geleden.
Naja de pas is aangevraagd dus we gaan het zien, in ieder geval goed om he horen dat ze daar tenminste wel naar kijken.
Bedankt voor je antwoord!!
-
Offredo TS
- Infopolitie Gast
Screening beveiliging
Goedemorgen,
Ik ben deze week begonnen met een beveiligersopleiding en mijn groene pas word deze week aangevraagd.
Ik ben niet zolang geleden aangehouden voor taxi rijden zonder vergunning (misdrijf).
Hiervoor ben ik verhoord en is er een pv aangemaakt, maar omdat het mijn eerste keer was en ook uit onwetendheid, heeft het ILT samen met het OM en de Politie besloten mij een last onder dwangsom op te leggen.
Ik las dat niet onder een strafbeschikking viel en de agenten gaven bij het verhoor ook kan dat het niet zoveel uit maakt voor het aanvragen van vog’s en dergelijke.
Ik ben er niet voor bestraft dus er is geen aantekening in het justitieel loket (strafblad)
Mijn vraag is nu, ondanks dat ik wel een PV heb voor een misdrijf ik wel een groene pas kan krijgen?
Ik ben deze week begonnen met een beveiligersopleiding en mijn groene pas word deze week aangevraagd.
Ik ben niet zolang geleden aangehouden voor taxi rijden zonder vergunning (misdrijf).
Hiervoor ben ik verhoord en is er een pv aangemaakt, maar omdat het mijn eerste keer was en ook uit onwetendheid, heeft het ILT samen met het OM en de Politie besloten mij een last onder dwangsom op te leggen.
Ik las dat niet onder een strafbeschikking viel en de agenten gaven bij het verhoor ook kan dat het niet zoveel uit maakt voor het aanvragen van vog’s en dergelijke.
Ik ben er niet voor bestraft dus er is geen aantekening in het justitieel loket (strafblad)
Mijn vraag is nu, ondanks dat ik wel een PV heb voor een misdrijf ik wel een groene pas kan krijgen?
Re: Screening beveiliging
Als jij niet dezelfde vraagsteller bent als in dit draadje: https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=45321 is het wel heel toevallig dat 2 mensen net met een beveiligingsopleiding beginnen terwijl ze net allebei gepakt zijn na illegaal taxi te hebben gereden.
Maar, in dat onderwerp dus ook je antwoord.
Maar, in dat onderwerp dus ook je antwoord.
- maestro
- Geslacht:
Re: Screening beveiliging
Bij sommige zaken kan men er voor kiezen de zaak bestuursrechtelijk of strafrechtelijk aan te pakken. In jouw geval hebben ze dus gekozen voor een bestuursrechteliijke afhandeling. Dat is inderdaad in je voordeel, maar bedenk wel dat het bij de screening voor een beveiliger gaat om wat er over je bekend is. Dat is meer dan alleen eventuele veroordelingen. Het zal dus meegewogen worden.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67