Ja, via een RC maar niet voor uitsluitend een artikeltje 8. Een vordering daartoe zal de RC afwijzen.
Wanneer bericht politie rijbewijs, scooter rijden onder invloed
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Wanneer bericht politie rijbewijs, scooter rijden onder invloed
Stay safe out there.
- SWAT
- Geslacht:
Voor de behandeling van de patiënt is wel van belang te weten hoeveel alcohol er op dat moment in de patiënt circuleert. Medicijn toepassing moet daarop worden afgestemd.Mitch schreef: 04 okt 2023, 11:48 Voor alcohol duurt het een paar dagen.
Maar dan had TS het moeten weten.
Geen idee of men in het ziekenhuis een medische alcohol Check doet maar die wordt niet gebruikt voor vervolging.
Stay safe out there.
Zit hier nu een tijdje in dit draadje mee te lezen, maar ik snap een paar dingen niet; mogelijk omdat ik daar (totaal) geen ervaring mee heb.
TS geeft aan dat haar partner in het ziekenhuis een onderzoek van het bloed heeft gehad waaruit naar voren kwam dat het alcoholpromillage 2.03 was.
Dan komt bij mij de vraag op:
Doen ze dat standaard en vóóral is het gebruikelijk om dan aan de betrokkene bekend te maken hoe hoog het alcoholpromillage was??
Ook de rol van de politie in deze snap ik niet helemaal goed.
Ik lees dat de politie op de eerste hulp is geweest, maar ik maak er niet meteen uit op dat de politie op de plaats van het (eenzijdige) ongeval is geweest.
Dus op de één of andere manier zijn ze bekend geworden dat er een ongeval had plaats gevonden en dat de betrokken bestuurder naar het ziekenhuis (mét ambulance????) is gebracht.
Het is dan natuurlijk logisch dat ze, ook al is het een eenzijdig ongeval, gaan uitzoeken wat daarvan dan de oorzaak is??
Kortom ik mis nog wat dingen om mij een goed beeld te kúnnen vormen van het geheel.
Het meest logisch is dat ze na een melding van een getuige/omstander naar de plek van de aanrijding gaan om eventueel het slachtoffer te kunnen helpen en bepalen of die persoon met of zonder ambulance kan worden vervoerd.
Als er dan vermoedens zijn dat er alcohol of ander middelen die de rijvaardigheid nadelig kunnen beïnvloeden in het spel zijn, wil je daar natuurlijk zekerheid over.
Al met al een vreemd verhaal, die niet helemaal compleet is..........
TS geeft aan dat haar partner in het ziekenhuis een onderzoek van het bloed heeft gehad waaruit naar voren kwam dat het alcoholpromillage 2.03 was.
Dan komt bij mij de vraag op:
Doen ze dat standaard en vóóral is het gebruikelijk om dan aan de betrokkene bekend te maken hoe hoog het alcoholpromillage was??
Ook de rol van de politie in deze snap ik niet helemaal goed.
Ik lees dat de politie op de eerste hulp is geweest, maar ik maak er niet meteen uit op dat de politie op de plaats van het (eenzijdige) ongeval is geweest.
Dus op de één of andere manier zijn ze bekend geworden dat er een ongeval had plaats gevonden en dat de betrokken bestuurder naar het ziekenhuis (mét ambulance????) is gebracht.
Het is dan natuurlijk logisch dat ze, ook al is het een eenzijdig ongeval, gaan uitzoeken wat daarvan dan de oorzaak is??
Kortom ik mis nog wat dingen om mij een goed beeld te kúnnen vormen van het geheel.
Het meest logisch is dat ze na een melding van een getuige/omstander naar de plek van de aanrijding gaan om eventueel het slachtoffer te kunnen helpen en bepalen of die persoon met of zonder ambulance kan worden vervoerd.
Als er dan vermoedens zijn dat er alcohol of ander middelen die de rijvaardigheid nadelig kunnen beïnvloeden in het spel zijn, wil je daar natuurlijk zekerheid over.
Al met al een vreemd verhaal, die niet helemaal compleet is..........
-
Patatjeflip TS
- Infopolitie Gast
Dusty, dat is dus precies wat mij ook niet duidelijk is, en jouw vragen heb ik ook. Ik ben er niet bij geweest, partner is buiten bewustzijn geweest en weet helemaal niets meer over het ongeluk. Ik ben doordat partner naar een ziekenhuis is gebracht met de ambulance wat op 1,5 uur reisafstand van mijn werk met ov is laat in het ziekenhuis aangekomen. In alle paniek en boosheid heb ik geen duidelijke vragen gesteld aan de artsen met betrekking tot het bezoek van de politie. Daarom is het plaatje ook niet compleet.
Ik ben wel wat wijzer geworden met de antwoorden hier gegeven.
Ik ben wel wat wijzer geworden met de antwoorden hier gegeven.
Tja als je om je eigen redenen je niet wilt melden bij de politie met je vragen zul je ermee moeten leven dat je in het ongewisse blijft.
Je hebt de sleutel zelf in handen.
Je hebt aangegeven waarom je het niet wil: de gevolgen (lees: de straf) ontlopen.
Daar heb je nu een andere straf voor in de plaatst gekregen: leven met onzekerheid.
It's the one or the other
Je hebt de sleutel zelf in handen.
Je hebt aangegeven waarom je het niet wil: de gevolgen (lees: de straf) ontlopen.
Daar heb je nu een andere straf voor in de plaatst gekregen: leven met onzekerheid.
It's the one or the other
- SWAT
- Geslacht:
Dusty,
In beginsel zal een melding over een aanrijding met letsel (eenzijdig of niet) ook bij de politie binnen komen. Zeker in het geval van letsel zal de politie ook ter plaatse komen. Als vervolgens blijkt dat er inderdaad sprake is van eenzijdig ongeval zonder schade of letsel bij derden of betrokkenheid van derden, ter plaatse geen onderzoek nodig is, de enige betrokkene naar het ziekenhuis is afgevoerd, wellicht vanwege de aard van het letsel niet op korte termijn te spreken is en wellicht door het letsel niet mogelijk is om op de door justitie voorgeschreven wijze bloed af te nemen, zal een beslissing worden genomen of er nog verdere capaciteit op de zaak wordt ingezet.
Niet kan worden verwacht dat een eenheid in het ziekenhuis blijft in afwachting wat nog komen gaat. Die luxe in beschikbare eenheden is er niet.
In beginsel zal een melding over een aanrijding met letsel (eenzijdig of niet) ook bij de politie binnen komen. Zeker in het geval van letsel zal de politie ook ter plaatse komen. Als vervolgens blijkt dat er inderdaad sprake is van eenzijdig ongeval zonder schade of letsel bij derden of betrokkenheid van derden, ter plaatse geen onderzoek nodig is, de enige betrokkene naar het ziekenhuis is afgevoerd, wellicht vanwege de aard van het letsel niet op korte termijn te spreken is en wellicht door het letsel niet mogelijk is om op de door justitie voorgeschreven wijze bloed af te nemen, zal een beslissing worden genomen of er nog verdere capaciteit op de zaak wordt ingezet.
Niet kan worden verwacht dat een eenheid in het ziekenhuis blijft in afwachting wat nog komen gaat. Die luxe in beschikbare eenheden is er niet.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Meer duidelijkheid kunnen wij in elk geval niet geven aan TS. De enige die dat wel kan is de politie, en het is aan TS om die al dan niet te benaderen met de vragen.