partner laten werken onder mijn naam
Moderator: Moderatorteam
-
Henk TS
- Infopolitie Gast
partner laten werken onder mijn naam
Als ik mijn partner uit het buitenland laat werken onder mijn naam voor een bezorgbedrijf ben ik dan strafbaar?
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: partner laten werken onder mijn naam
Twee vragen terug:
1) Mag uw partner hier werken zonder vergunning, dus komt hij of zij uit Europa?
2) Heeft u een dienstverband bij het koeriersbedrijf?
1) Mag uw partner hier werken zonder vergunning, dus komt hij of zij uit Europa?
2) Heeft u een dienstverband bij het koeriersbedrijf?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Los van de vraag van hilde kan ik me niet voorstellen dat de belastingdienst en de arbeidsinspectie hier erg van gecharmeerd zijn. Het bezorgbedrijf betaald namelijk u c.q. uw onderneming uit alszijnde werknemer/onderaannemer en niet uw partner. Het bezorgbedrijf draagt hierbij belastingen af op uw naam c.q. past vrijstellingen (BTW teruggaaf) toe op uw onderneming. De fiscus achter je aan krijgen is een erg onprettige ervaring...
Daarnaast zijn er natuurlijk ook allerlei aansprakelijkheidsproblemen: stel uw partner rijdt met de aan u door het bezorgbedrijf ter beschikking gestelde bus een voetganger van zijn sokken. Is uw partner dan verzekerd? Lijkt mij onwaarschijnlijk...
Daarnaast zijn er natuurlijk ook allerlei aansprakelijkheidsproblemen: stel uw partner rijdt met de aan u door het bezorgbedrijf ter beschikking gestelde bus een voetganger van zijn sokken. Is uw partner dan verzekerd? Lijkt mij onwaarschijnlijk...
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ja, want u zult niet voor elkaar gaan krijgen zonder 1 of meer strafbare feiten te plegen. Denk daarbij aan valsheid in geschrift, oplichting en misbruik van ID bewijzen.
Daarnaast loopt u inderdaad ook een fiscaal risico en kans op vervolging voor belastingontduiking en onjuiste belasting opgave.
Ook het bezorgbedrijf zal een groot risico lopen als zij akkoord gaat met deze werkwijze.
Stay safe out there.
- rai
- Geslacht:
Daarnaast kan het ook grote gevolgen hebben voor uw buitenlandse partner.
Ik weet niet wat haar nationaliteit is, maar zij heeft op bepaalde gronden toegang tot Nederland cq. verblijfsrecht in Nederland gekregen.
Afhankelijk van haar verblijfsstatus kan dit dus niet alleen gevolgen hebben voor uzelf maar ook voor uw buitenlandse partner.
Ik weet niet wat haar nationaliteit is, maar zij heeft op bepaalde gronden toegang tot Nederland cq. verblijfsrecht in Nederland gekregen.
Afhankelijk van haar verblijfsstatus kan dit dus niet alleen gevolgen hebben voor uzelf maar ook voor uw buitenlandse partner.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Lijkt me duidelijk, niet doen dus.