iPhone

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
EstherSteenbergen TS
Infopolitie Gast

iPhone

Ongelezen bericht door EstherSteenbergen »

Afgelopen zomer ‘leende’ ik mijn vorige nog goed werkende iPhone uit voor 2 dagen, kennelijk liet hij hem stuk vallen. Intussen tig keren verzocht om de iPhone terug te brengen, wat ruim een maand geleden nog niet kon volgens hem want hij was weg voor reparatie. Nu zwijgt hij, blijft hij me negeren. Wat kan ik hier aan doen?
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: iPhone

Ongelezen bericht door maestro »

Hem een aangetekende brief sturen en hem daarin verzoeken en sommeren om de telefoon binnen 14 dagen terug te bezorgen of anders de waarde van de telefoon te vergoeden. Indien daar geen eghoor aan wordt gegeven zal je naar de rechter stappen met de eis om schadevergoeding vand e waarde van de telefoon.

Het is in priciepe een civiele kwestie. De politie gaat niet de telefoon voor je ophalen en naar jou terugbrengen dus zal je hem zelf moeten aanspreken en daarbij bovengenoemde juridische weg volgen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kijk op zoek mijn iPhone of hij inderdaad bij een reparateur ligt. Anders ga je naar die locatie en haal je hem zelf op
Qoenn
Lid
Agent
Inspecteur

Ongelezen bericht door Qoenn »

maestro schreef: 25 sep 2023, 14:51 Hem een aangetekende brief sturen en hem daarin verzoeken en sommeren om de telefoon binnen 14 dagen terug te bezorgen of anders de waarde van de telefoon te vergoeden. Indien daar geen eghoor aan wordt gegeven zal je naar de rechter stappen met de eis om schadevergoeding vand e waarde van de telefoon.

Het is in priciepe een civiele kwestie. De politie gaat niet de telefoon voor je ophalen en naar jou terugbrengen dus zal je hem zelf moeten aanspreken en daarbij bovengenoemde juridische weg volgen.
Zou hier ook geen sprake kunnen zijn/worden van verduistering?
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Dit gaat nooit als verduistering aangemerkt worden aangezien er VOORAF niets schriftelijk op papier werd gezet zoals:
Welk toestel
Welk imei nr
Wanneer uitgeleend
Wanneer terug te geven
Onder Welke voorwaarden of garantstelling
Wat als het toestel niet of beschadigd terug komt.
Etc

Zoals gezegd: nooit iets zomaar lenen.
Beter weergeven zei mijn oma, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Qoenn schreef: 25 sep 2023, 18:57 Zou hier ook geen sprake kunnen zijn/worden van verduistering?
Dan moet de persoon die de telefoon heeft "geleend" wel de opzet hebben gehad om het toestel zichzelf toe te eigenen.
En, het verhaal lezende, zie ik daar hier nog geen aanwijzingen voor.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

taxikemperman schreef: 25 sep 2023, 16:45 Kijk op zoek mijn iPhone of hij inderdaad bij een reparateur ligt. Anders ga je naar die locatie en haal je hem zelf op
De tip over “zoek mijn iphone” kan ik waarderen, maar… Jij hebt het idee dat je even naar een reparateur gaat, daar binnen komt lopen als vreemde klant en een artikel op kunt halen dat door een andere klant daar ter reparatie afgegeven is? Denk je echt dat de reparateur jou de telefoon mee gaat geven?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je kijkt of hij bij de reparateur ligt. Dat zie je vanzelf als deze kilometers verderop ligt (Adres googelen)
Als de iPhone gewoon bij hem ligt, dan even ophalen
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Met android.com/find kan je de telefoon laten bellen /afzetten /of onbruikbaar maken en ik denk dat dat bij Iphone ook kan ,kan die hem niet meer gebruiken :like: :like: :like:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

En die "find my xx phone" opties moet je wel vooraf hebben ingesteld op je toestel.
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

MotoRon schreef: 25 sep 2023, 21:43 De tip over “zoek mijn iphone” kan ik waarderen, maar… Jij hebt het idee dat je even naar een reparateur gaat, daar binnen komt lopen als vreemde klant en een artikel op kunt halen dat door een andere klant daar ter reparatie afgegeven is? Denk je echt dat de reparateur jou de telefoon mee gaat geven?
Het is het proberen waard als je met een IMEI-nummer aankomt, een aankoopfactuur en kunt bewijzen dat je de pincode kent, lijkt me - als die niet veranderd is. Zeker als je in de winkel "locate my iPhone" nog even laat piepen.

TS zal dan natuurlijk wel voor de reparatiekosten moeten opdraaien. Die kan zij verhalen op de "lener" maar ik begrijp dat die inmiddels spoorloos is...
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Jaja, dus ik verkoop mijn telefoon aan jou.
Ik hou mijn doosje of IMEI-nr..
Ik ga met find my phone naar de winkel en zeg: hier mijn telefoon.

Denk niet dat ze daarin trappen.
Net als slotenmakers niet meer over één nacht ijs van bij openen van deuren voor zogenaamde bewoners.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik denk eerlijk gezegd dat er wel voldoende over is gezegd..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten