Beste,
Momenteel reeds sinds Januari beveiligingswerkzaamheden als werk bij een object tot heden. Reeds in bezit sinds 2010 hiervan in bezit, echter mij vraag is wat zijn de gevolgen hiervan bij een controle voor mij als ik geen pas ik handen heb? Ik lees vanalles op internet maar wil graag meer duidelijkeid hierover. Sinds Januari 2023 zegt de werkgever dat de pas er wel aankomt maar ik maak me zorgen bij evt controle is het dan correct dat ik voor 4 jaar geen beveiligings werkzaamheden mag uitvoeren? En wat zijn mijn rechten?
Beveiligings pas
Moderator: Moderatorteam
Re: Beveiligings pas
Ik vraag me af: Heeft jouw werkgever wel de juiste (bedrijfs)papieren?
Je mag zelf pas werken als je een pas bezit.
Je kunt je niet verschuilen achter je werkgever. Als je gediplomeerd beveiliger bent heb je hierover gelezen.
Je zult dus bij een controle zelf de consequenties ervaren.
Welke dat zijn, daar kunnen anderen hier jou beter over voorlichten. Even afwachten dus.
Je mag zelf pas werken als je een pas bezit.
Je kunt je niet verschuilen achter je werkgever. Als je gediplomeerd beveiliger bent heb je hierover gelezen.
Je zult dus bij een controle zelf de consequenties ervaren.
Welke dat zijn, daar kunnen anderen hier jou beter over voorlichten. Even afwachten dus.
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Je schrijft een beetje warrig. Ik haal dit uit je verhaal:
Je bent beveiliger sinds 2010
Je werkt sinds januari als beveiliger bij een object X.
Je werkgever Z heeft geen beveiligingspas aan jou gegeven
Ben je ook sinds januari bij bedrijf Z in dienst of werk je hier al veel langer voor?
Als je al veel langer voor dit bedrijf werkt, hoe lang dan?
Is je pas verlengd door dit bedrijf of is het een totaal nieuwe in verband met verandering van werkgever?
Je bent beveiliger sinds 2010
Je werkt sinds januari als beveiliger bij een object X.
Je werkgever Z heeft geen beveiligingspas aan jou gegeven
Ben je ook sinds januari bij bedrijf Z in dienst of werk je hier al veel langer voor?
Als je al veel langer voor dit bedrijf werkt, hoe lang dan?
Is je pas verlengd door dit bedrijf of is het een totaal nieuwe in verband met verandering van werkgever?
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zoals Pim aangaf mag je niet werken zonder pas. In ieder geval je werkgever is in overtreding. Voor de wergever geldt dat zij een boete kunnen verbeuren van 7000 Euro en als het bij herhaling gebeurt hun vergunning kunnen kwijtraken:
https://www.justis.nl/producten/particu ... n-sancties
Voor jezelf is er volgens mij geen sanctie maar kan het inderdaad een probleem vormen bij het aanvragen van een (nieuwe) pas. Maar er even snel te zien is geen regel over te vinden.
https://www.justis.nl/producten/particu ... n-sancties
Voor jezelf is er volgens mij geen sanctie maar kan het inderdaad een probleem vormen bij het aanvragen van een (nieuwe) pas. Maar er even snel te zien is geen regel over te vinden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Voorzover ik weet is het bedrijf goed aangeschreven, vroeg mij dan ook af of er gevolgen voor mij zijn indien hier controle op de werkvloer zal zijn daar maak ik mij zorgen over voor de toekomst en uitvoering van mijn werkzaamheden, wat als, wat als en problemen ondervinden bij evt andere werkgever voor een pas aanvraag zal lastig te verklaren zijn vanuit mijn kant.
Erg bedankt voor deze duidelijke uitleg!
Erg bedankt voor deze duidelijke uitleg!
De sancties staan vermeld in de "Beleidsregels particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus". Het klopt dat deze niet voor jou persoonlijk zijn.
Als blijkt dat je geen toestemming hebt van de korpschef krijgt de werkgever een sanctie van € 2000,- ( Artikel 7 lid 2 Wpbr). Als je wel toestemming blijkt te hebben, maar geen geldige pas kan tonen is de sanctie voor de werkgever € 300,- (Artikel 9, lid 8 Wpbr).
Als blijkt dat je geen toestemming hebt van de korpschef krijgt de werkgever een sanctie van € 2000,- ( Artikel 7 lid 2 Wpbr). Als je wel toestemming blijkt te hebben, maar geen geldige pas kan tonen is de sanctie voor de werkgever € 300,- (Artikel 9, lid 8 Wpbr).
Opmerking van moderator MotoRon
(Links toegevoegd naar de betreffende artikelen)"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het staat mij bij dat als je geen geldige pas kan tonen je de werkzaamheden direct dient te staken.
Stay safe out there.
-
Dorpsjurist TS
- Infopolitie Gast
Ik vind dit erg vreemd. U zegt sinds januari dit jaar werkzaam te zijn maar het is inmiddels september en u heeft nog geen pas ontvangen? Dat is wel heel erg lang.
Uw werkgever is in overtreding en als u gecontroleerd wordt, heeft u een probleem. Ik zou zelf hier echt een punt van maken want als u de juiste kwalificaties heeft, zou uw werkgever u niet zonder beveligingspas moeten laten werken.
Uw werkgever is in overtreding en als u gecontroleerd wordt, heeft u een probleem. Ik zou zelf hier echt een punt van maken want als u de juiste kwalificaties heeft, zou uw werkgever u niet zonder beveligingspas moeten laten werken.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Het maximale boete bedrag (€ 11 250,-) staat overigens in artikel 15 van de wet.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)