Hoe dan? (straat- en of contactverbod)
Moderator: Moderatorteam
-
Getraumatiseerd TS
- Infopolitie Gast
Hoe dan? (straat- en of contactverbod)
Geachte politie, beste mensen. In 2018 kreeg ik een politieagente in functie met politieauto voor mijn deur. Zij gaf mij een openbrief in handen.Die brief was een straat contact verbod. Lang verhaal kort,het hoofdbureau wist van niets. Mijn buren waren verbaast. Hoe is het mogelijk dat een agente zonder medeweten van haar collega's mij een brief komt bezorgen?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Hoe dan?
Deze vraag moet u aan de politie/agente zelf stellen. Hem hier stellen zal u geen antwoord opleveren vrees ik.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Re: Hoe dan?
Dit verhaal is wel heel kort.
Wat is de inhoud van de "open brief"? Wat is de rol van uw buren in dit verhaal? Staat er bovenin de brief een registratienummer dat begint met PL****-2018****** of soortgelijk?
Wat is de inhoud van de "open brief"? Wat is de rol van uw buren in dit verhaal? Staat er bovenin de brief een registratienummer dat begint met PL****-2018****** of soortgelijk?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Hoe dan? (straat- en of contactverbod)
U heeft dus 5 jaar zitten "broeden" over een mogelijk antwoord op de vraag die u nu stelt?
Het lijkt mij niet dat een willekeurige hoofdagente zomaar een dergelijke brief aan u komt uitreiken.
Ik vermoed daarom dat de agente in kwestie een vonnis van de rechtbank heeft uitgereikt waarin het straat- en contactverbod werd opgelegd of dat er sprake was van het afgeven van een beschikking van de Burgemeester van uw gemeente van het opleggen van een tijdelijk huis verbod.
De politie kan in ieder geval niet zelfstandig een straat- en/of contactverbod opleggen.
Van belang is dat u aangeeft welke instantie in de brief staat vermeld en wat de precieze inhoud van die brief was.
Het lijkt mij niet dat een willekeurige hoofdagente zomaar een dergelijke brief aan u komt uitreiken.
Ik vermoed daarom dat de agente in kwestie een vonnis van de rechtbank heeft uitgereikt waarin het straat- en contactverbod werd opgelegd of dat er sprake was van het afgeven van een beschikking van de Burgemeester van uw gemeente van het opleggen van een tijdelijk huis verbod.
De politie kan in ieder geval niet zelfstandig een straat- en/of contactverbod opleggen.
Van belang is dat u aangeeft welke instantie in de brief staat vermeld en wat de precieze inhoud van die brief was.
Stay safe out there.
-
Dorpsjurist TS
- Infopolitie Gast
Heeft u wellicht een zitting gemist? De politie kan niet zelfstandig een dergelijk verbod bepalen; daar gaat of de burgemeester of de rechter over. De politie reikt alleen maar uit.
Of de officier van justitie op basis van art 509hh Strafvordering.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Klopt maar dan moet er wel een strafzaak zijn waarin ts als verdachte is gehoord.
Stay safe out there.