Goedendag,
Mag je op eigen terrein 3 invalide plekken verwijderen omdat wij daar laadpalen willen plaatsen.
De plekken worden nu gebruikt door mensen die niet bij ons in het pand wonen maar wel gebruik hiervan maken maar het is eigen terrein.
mvg. Eddy
invalideplek op eigenterrein verwijderen
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: invalideplek op eigenterrein verwijderen
Ik begrijp dat de gemeente die invalidenplekken (extra ruim en voorzien van bebording) heeft aangelegd.
Dat impliceert dat het een stuk 'openbare weg' behelst, oftewel; iedereen mag er wandelen, fietsen, autorijden..en parkeren.
Als dat zo is dan is 't aan de gemeente (de wegbeheerder) om het eea te wijzigen, de gemeente is dan namelijk verantwoordelijk voor het stukje weg.
Mocht dit allemaal niet zo zijn en mocht de grond uitsluitend voor bewoners bereikbaar zijn dan staat het een Vve (in de basis) vrij om te doen en te laten wat men wil met de grond, al wordt er een speeltuin aangelegd..
Dat impliceert dat het een stuk 'openbare weg' behelst, oftewel; iedereen mag er wandelen, fietsen, autorijden..en parkeren.
Als dat zo is dan is 't aan de gemeente (de wegbeheerder) om het eea te wijzigen, de gemeente is dan namelijk verantwoordelijk voor het stukje weg.
Mocht dit allemaal niet zo zijn en mocht de grond uitsluitend voor bewoners bereikbaar zijn dan staat het een Vve (in de basis) vrij om te doen en te laten wat men wil met de grond, al wordt er een speeltuin aangelegd..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Eddy, heb je misschien een linkje naar googlemaps, zodat we de situatie even kunnen bekijken?
@zijlvaart67, volgens mij is het zo dat je een verkeers, noem het even situatie (bord, plaats, etc.) nooit en te nimmer zelf mag wijzigen als je ook niet zelf de beheerder bent van die plaatsen. Kennelijk zijn ze aangelegd door de gemeente en is het openbare weg, ergo, er ligt een verkeersbesluit. Het verwijderen van een bord zou zelfs een strafbaar feit op kunnen leveren.
Ik denk dat Eddy er goed aan doet contact op te nemen met de Gemeente om te kijken of dat verkersbesluit er ligt, zo niet dan kunnen ze inderdaad zonder probleem worden verwijderd. En voor de duidelijkheid, een linkje zou idd handig zijn.
Ik denk dat Eddy er goed aan doet contact op te nemen met de Gemeente om te kijken of dat verkersbesluit er ligt, zo niet dan kunnen ze inderdaad zonder probleem worden verwijderd. En voor de duidelijkheid, een linkje zou idd handig zijn.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67