Liegen in relatie (vreemdgaan)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jef555 TS
Nieuw lid
Roepnaam: Jef
Geslacht:

Liegen in relatie (vreemdgaan)

Ongelezen bericht door Jef555 »

Bij deze een vraag. Mischien kunnen jullie mij helpen. Als 2 personen een relatie hadden. En de ene persoon heeft tijdens de relatie dus over van alles gelogen (Dat hij bijvoorbeeld moest overwerken en bepaalde dagen er niet kon zijn omdat hij er zogenaamd niet was. Uiteindelijk bleek hij dus nog contact met een ander te hebben. Hier is ze achtergekomen uiteindelijk. (Maar hij heeft dus geen strafbare feiten gepleegd) en geen financieel voordeel uit de situatie gehaald. Dus puur liegen en bedriegen. (Zij voelt zich erg gebruikt door dit alles) Maar volgens wat ik lees moet je gewoon je verlies nemen helaas. En kan je hier niks aan doen bedoel strafrechtelijk. Klopt dit ook? Wat ik zo hier heb gelezen is dat liegen alleen strafbaar is als er bijvoorbeeld financieel voordeel uit wordt gehaald. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Liegen in relatie (vreemdgaan)

Ongelezen bericht door maestro »

Liegen is op zich niet strafbaar en vreemd gaan ook niet, getrouwd of niet getrouwd. Zoals je zelf zegd er is niets strafbaars gebeurd. Dat maakt de situatie niet leuker of gemakkelijker, maar het strafrecht heeft er niets mee te maken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Het enige strafbare is wanneer het vreemdgaan is gebeurd met een minderjarige.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik begrijp uit de vraag dat ze een relatie hadden. Het leven wordt behoorlijk makkelijker als je dat hoofdstuk dan ook afsluit en weer vooruit kijkt.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

.... en geen financieel voordeel uit de situatie gehaald.
Ik weet niet waar je op hint met "financieel voordeel uit de situatie gehaald".

Maar al zou zijn nieuwe liefje meer geld hebben, of hem geld gegeven hebben voor elke dag dat hij bij haar was, dan nog was het niet strafbaar.

Of ik snap je opmerking verkeerd...
Jef555 TS
Nieuw lid
Roepnaam: Jef
Geslacht:

Ongelezen bericht door Jef555 »

Beste Pim

Bedoel met financieel voordeel halen uit het liegen. Zoals ik bij een ander topic las mensen die simuleren dat ze ziek zijn bijvoorbeeld en daar vergoeding voor hebben gehad. Dat dat natuurlijk wel strafbaar is. Maar het gaat hier puur over liegen bedriegen. Zeggen dat je een mooie auto hebt maar die altijd stuk is en nog meer van dit soort zielige dingen. Ik zou er niet vatbaar voor zijn en denken wat een zielig of triest persoon en mee kappen. Maar liefde maakt blind denk ik of ze is te goed gelovig. Gelukkig gaat het nu wel wat beter met haar. En moet ze het een plek geven en hopelijk leert ze hier van. Maar de shock kwam wel even aan bij haar. Maar ondanks mijn vraag hier wist ik eigenlijk het antwoord al. Maar wilde het gewoon even checken omdat jullie wat meer weten.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Maar ondanks mijn vraag hier wist ik eigenlijk het antwoord al. Maar wilde het gewoon even checken omdat jullie wat meer weten.

Opmerking van moderator MotoRon

Dan neem ik aan dat je nu genoeg weet. Mocht dat niet zo zijn, stuur me dan even een pb’tje om het topic te openen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten