Melding veilig thuis
Moderator: Moderatorteam
Melding veilig thuis
Hallo
Ik wil eigenlijk vragen of iemand een oplossing heeft voor een probleem waar ik echt slapeloze nachten van heb en niet weet hoe ik dit moet oplossen. Ik probeer het in het kort uitteleggen. Een paar weken geleden was mijn zoontje betrokken bij een incident waarvoor de zelfde dag de politie langs kwam met ze gepraat mijn zoontje ook en ook eerlijk gezegd dat hij dat heeft gedaan. Politie gaat weer weg. Ik dacht dus dat het bij een waarschuwing bleef. 2 weken later komt de wijkagent bij mij thuis. Hij had klachten gehad over mijn zoontje hebben we even over gepraat en dat was het. Een week later krijg ik een brief van veilig thuis met een melding van de wijkagent. Daar stond in dat mijn zoon een winkelverbod had bij … winkel. Ik en mijn zoon wisten van niks. Dus heb ik de winkel opgebeld en die zegt dat hij helemaal geen winkelverbod heeft. En dat hij van alles doet en dat daar filmpjes van zijn wederom weten wij van niks. Toen stond er in die brief over mij dat ik zwaar onderinvloed was dat mijn gezin bekend is met alcohol problemen. Dit is allemaal niet waar. Hij doet net lijken naar veiligthuis of ik een bekende van de politie ben, maar dat ben ik echt niet ik ben nog nooit met ze in aanraking geweest ook geen boete gehad of iets dergelijks. Maar ondertussen gelooft iedereen hem en ik kan zeggen wat ik wil niemand hoort mij lijkt het wel. Hoe kan ik dit oplossen.
Groeten
Ik wil eigenlijk vragen of iemand een oplossing heeft voor een probleem waar ik echt slapeloze nachten van heb en niet weet hoe ik dit moet oplossen. Ik probeer het in het kort uitteleggen. Een paar weken geleden was mijn zoontje betrokken bij een incident waarvoor de zelfde dag de politie langs kwam met ze gepraat mijn zoontje ook en ook eerlijk gezegd dat hij dat heeft gedaan. Politie gaat weer weg. Ik dacht dus dat het bij een waarschuwing bleef. 2 weken later komt de wijkagent bij mij thuis. Hij had klachten gehad over mijn zoontje hebben we even over gepraat en dat was het. Een week later krijg ik een brief van veilig thuis met een melding van de wijkagent. Daar stond in dat mijn zoon een winkelverbod had bij … winkel. Ik en mijn zoon wisten van niks. Dus heb ik de winkel opgebeld en die zegt dat hij helemaal geen winkelverbod heeft. En dat hij van alles doet en dat daar filmpjes van zijn wederom weten wij van niks. Toen stond er in die brief over mij dat ik zwaar onderinvloed was dat mijn gezin bekend is met alcohol problemen. Dit is allemaal niet waar. Hij doet net lijken naar veiligthuis of ik een bekende van de politie ben, maar dat ben ik echt niet ik ben nog nooit met ze in aanraking geweest ook geen boete gehad of iets dergelijks. Maar ondertussen gelooft iedereen hem en ik kan zeggen wat ik wil niemand hoort mij lijkt het wel. Hoe kan ik dit oplossen.
Groeten
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Melding veiligthuis
Je kunt inzage vragen in de gegevens die over je bij de politie bekend zijn. Dat moet meer duidelijkheid geven. Mogelijk zal daaruit blijken dat er iets niet klopt en dat bijvoorbeeld namen verwisseld zijn en de wijkagent bijvoorbeeld de naam van de verkeerde persoon heeft doorgegeven of er een fout bij veilig thuis is gemaakt en zij personen hebben verwisseld.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Re: Melding veilig thuis
Mijn zoontje is 18 augustus 13 geworden
Ik heb het gevraagd bij het politie bureau en de wijkagent bedoelt echt mij en mijn zoon. Nu probeer ik al 2 weken contact met hem te krijgen maar wordt niet terug gebelt of terug gemaild door hem. Veilig thuis heb ik ook gebeld en hun zeggen dat dit de officiële melding is dat de wijkagent dit heeft gezegd. Dus ik hoop dat u begrijpt dat ik jiet weet wat ik verder moet doen
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Zoals al gezegd kunt u inzage vragen over wat over uw en uw zoon is geregistreerd. U kunt daarna om correctie vragen. In het uiterste geval kunt u een klacht indienen.
Stay safe out there.
Oke. Waar moet ik inzage vragen dan.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Dat is afhankelijk van jouw woonplaats. Kijk zelf even op deze lijst voor het adres.
Dank u wel. Moet ik in die brief nog iets zeggen over de situatie of de waarom ik het graag zou willen inzien.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Dat hoeft niet, het is wel van belang welke gegevens je wilt inzien. In de volgende link staat een link naar een voorbeeld brief.
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Geslacht:
Nee hoor, u hoeft geen reden op te geven. Hier nog wat aanvullende informatie:
Ik wil graag weten of de politie gegevens van mij verwerkt en welke dit zijn. Hoe kan ik dit navragen?
Als betrokkene – de persoon op wie de persoons- of politiegegevens betrekking hebben – kunt u een inzageverzoek doen. Het gaat dan uitsluitend om uw persoonlijke informatie. Dat kan op dit moment alleen schriftelijk door een verzoek in te dienen bij de privacydesk uit uw regio. Stuur hierbij altijd een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee ter verificatie van uw identiteit. Uw foto en BSN kunt u hierbij afschermen.
Oke bedankt. Brief heb ik verstuurt ik hoop dat ik de gegevens mag inzien
- MotoRon
- Geslacht:
Succes Ans. Laat even weten of het gelukt is om de gegevens in te zien. Voor ons is het prettig om te horen dat de door ons gegeven adviezen ook leiden tot een goed resultaat.
Tot dat moment gaat er een slotje op dit topic. Als we een berichtje van jou krijgen, zetten we het topic weer open zodat je het kunt aanvullen.
Tot dat moment gaat er een slotje op dit topic. Als we een berichtje van jou krijgen, zetten we het topic weer open zodat je het kunt aanvullen.