Vraagje
Ik ben een tijdje geleden betrokken geweest bij een handgemeen incident waarbij geen politie ter plaatsen is geweest.
Degene waarmee dit incident heeft plaatsgevonden beweert zwaar mishandeld te zijn door mij. Echter is het niet meer dan een handgemeen geweest.
Deze partij heeft aangegeven dat er aangifte gedaan is tegen mij. Echter heb ik nu 6 weken later nog steeds helemaal niets gehoord van de politie.
Is er dan wel daadwerkelijk aangifte gedaan en zo ja wanneer hoor ik hier dan iets van ?
Kan dit ook maanden duren ?
Is er aangifte tegen mij gedaan en zo ja wanneer hoor ik hier iets van ?
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Is er aangifte tegen mij gedaan en zo ja wanneer hoor ik hier iets van ?
Zoals bekend moge zijn is er ook bij de politie en met name de recherche een tekort aan politieagenten. Dit betekent dat er een keuze gemaakt moet worden in welke aangiftes wel en niet behandeld gaan worden.
Aangiftes die wel behandeld gaan worden zullen worden afgehandeld op basis van prioriteit en de "waan van de dag".
Niet zelden zal eerst enig vooronderzoek gedaan moeten worden voordat een verdachte gehoord zal gaan worden.
Het kan dus enige tijd duren, zelfs enige maanden, voordat de verdachte iets gaat horen.
Aangiftes die wel behandeld gaan worden zullen worden afgehandeld op basis van prioriteit en de "waan van de dag".
Niet zelden zal eerst enig vooronderzoek gedaan moeten worden voordat een verdachte gehoord zal gaan worden.
Het kan dus enige tijd duren, zelfs enige maanden, voordat de verdachte iets gaat horen.
Stay safe out there.
Alleen het doen van de aangifte kan in sommige regio's al 2-3 weken duren. Zeker met de zomervakantie.
Dan het (voor)onderzoek zoals hierboven al benoemd. En dan wordt u eventueel uitgenodigd.
En niet zelden vind een aangever (degene die aangifte doet) iets zware mishandeling. Maar in de praktijk blijkt de realiteit van anders.
En het maakt niet uit wie er als eerste aangifte doet. Soms denken de twee betrokkenen als ik als eerste aangifte doe sta ik er beter op bij de politie. Niks is minder waar. De feiten tellen, niet wie er als eerste naar de politie gaat.
Dan het (voor)onderzoek zoals hierboven al benoemd. En dan wordt u eventueel uitgenodigd.
En niet zelden vind een aangever (degene die aangifte doet) iets zware mishandeling. Maar in de praktijk blijkt de realiteit van anders.
En het maakt niet uit wie er als eerste aangifte doet. Soms denken de twee betrokkenen als ik als eerste aangifte doe sta ik er beter op bij de politie. Niks is minder waar. De feiten tellen, niet wie er als eerste naar de politie gaat.
Ah ik snap het dan denk ik dat ik het toch echt af moet wachten.
Na hoeveel tijd is het waarschijnlijk dat je niets meer hoort ?
Na hoeveel tijd is het waarschijnlijk dat je niets meer hoort ?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Daar is moeilijk een termijn aan te hangen. Als u normaal vindbaar bent en woont waar u ook volgens de gemeente ingeschreven ben moet u binnen 12 maanden toch wel wat horen.
Stay safe out there.