Goedemiddag Iedereen,
In kort 2 jaar geleden, verdacht de politie mij van betrokkenheid bij fraude en witwassen. ik werd door 2 politieagenten naar het bureau gebracht, ik moest me omkleden en zo en in een cel gaan wachten op de rechercheurs. rechercheurs arriveren, onderzoeken met mij en dan word ik vrijgelaten. sindsdien had ik geen post of geen update ontvangen, noch van de politie, noch van het OM of de rechtbank. nu vraag ik me af of dat enig effect heeft op mijn VOG en arbeidsmogelijkheden, vooral dat ik in de boekhouding wil werken. omwille van de context heb ik geen disciplinaire maatregelen met betrekking tot die zaak ontvangen van enige juridische autoriteit.
kan iemand mij helpen en vertellen wat de gevolgen hiervan zijn?
Bedankt alvast!
VOG en zaak bij rechtbank
Moderator: Moderatorteam
Re: VOG en zaak bij rechtbank
Wat een bijzondere woordkeuzes. Je hebt je om moeten kleden op het bureau?
Ik weet niet of je als boekhouder ook al een VOG nodig hebt, maar het zou zomaar kunnen dat een witwassen verdenking die in de weg kan staan. Het kan ook zo maar zijn dat je zaak alsnog voor moet komen. Wij kunnen je dat niet vertellen.
Ik weet niet of je als boekhouder ook al een VOG nodig hebt, maar het zou zomaar kunnen dat een witwassen verdenking die in de weg kan staan. Het kan ook zo maar zijn dat je zaak alsnog voor moet komen. Wij kunnen je dat niet vertellen.
Denk je serieus dat je met deze algemene info een maatwerk antwoord krijg van toepassing op jouw persoonlijke situatie?
Wij weten niet wat jouw zaak behelst.
Waar het onderzoek over gaat.
Wat de status is van de voortgang.
Of er al een beslissing is genomen.
En tenslotte of het van invloed is op je aanvraag van je VOG.
Ik kan je alleen adviseren om via 0900-8844 contact op te nemen met de recherche van het bureau waar je bent geweest.
Zij kunnen jou informatie geven.
Zij kunnen contact opnemen met een (zaaks)officier van justitie om te vragen wat de stand van het onderzoek is.
Wij weten niet wat jouw zaak behelst.
Waar het onderzoek over gaat.
Wat de status is van de voortgang.
Of er al een beslissing is genomen.
En tenslotte of het van invloed is op je aanvraag van je VOG.
Ik kan je alleen adviseren om via 0900-8844 contact op te nemen met de recherche van het bureau waar je bent geweest.
Zij kunnen jou informatie geven.
Zij kunnen contact opnemen met een (zaaks)officier van justitie om te vragen wat de stand van het onderzoek is.
-
Hulpnodig TS
- Infopolitie Gast
Als het onderzoek is helemaal verwijderd, krijg ik een VOG of niet?Proost schreef: 26 jul 2023, 21:55 Wat een bijzondere woordkeuzes. Je hebt je om moeten kleden op het bureau?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Daar gaat de politie niet over, maar je kunt je kansen zelf inschatten:
https://vogcheck.justis.nl/
https://vogcheck.justis.nl/
Zonder veroordeling zijn er geen consequenties voor het aanvragen van een VOG. Dat zou namelijk niet mogen.