Was een grote controle met db meting. Toen we aankwamen bij de controle was het echt druk.
Tegen mij werd gezegd dat ik zwz bekeuring krijgt voor geen db-killer(geluidoverlast).
Ik was er niet eens en wou zelf wachten voor een meting. Mijn motor maakt niet veel db na eigen meting.
Ik had van hun twee opties boete voor geluidoverlast accepteren of wokmelding.
DB-killer
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Re: DB-killer
En nu is je vraag ?
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Zonder exact de vraag te weten is het zo dat als je de db killer hebt verwijderd, dat de motor dan meer geluid maakt. En dus maakt je onnodig geluid en dat is strafbaar. Ik zeg dus niet te veel geluid. Heel simpel.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Aanvullend; een db-killer is een antwoord van de uitlaatfabrikant om zijn product te laten voldoen aan de wettelijk geluidsnorm. Daarmee overschrijdt een uitlaat die met een db-killer is ontwikkeld zonder dat ding per definitie de geluidsnorm.
De u aangeboden opties zijn de enige juiste die een agent op straat u kan aanbieden. Hij hoeft niet te meten (is geen RDW-medewerker) en heeft dus twee opties bij onnodig geluid: WOK of een boete uitschrijven voor onnodige geluidsproductie. U kunt bij hem op straat geen meting afdwingen; u dient uw zaken op orde te hebben, met of zonder db-killer!
De u aangeboden opties zijn de enige juiste die een agent op straat u kan aanbieden. Hij hoeft niet te meten (is geen RDW-medewerker) en heeft dus twee opties bij onnodig geluid: WOK of een boete uitschrijven voor onnodige geluidsproductie. U kunt bij hem op straat geen meting afdwingen; u dient uw zaken op orde te hebben, met of zonder db-killer!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety