LED display in achterruit voor berichten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ian TS
Infopolitie Gast

LED display in achterruit voor berichten

Ongelezen bericht door Ian »

Voels mij zijn ze helemaal verboden in Duitsland, maar wat is de legaliteit van een eenvoudig LED-tekstdisplay in het achterruit om berichten weer te geven zoals "dank je wel :like: " of "u bent een beetje te dichtbij :( " of "file verderop" ?

Ik denk dat jullie auto's iets soortgelijks hebben om mensen te vertellen hun lichten aan te doen of te stoppen, net als dit dus.
Ze verkopen ze op bol en amazon nl maar ik weet dat dat niet noodzakelijkerwijs betekent dat ze legaal zijn dus ik dacht dat het het beste was om het eerst te vragen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: LED display in achterruit voor berichten

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ver- en inkopen mag, maar het is inderdaad verboden om ze in 't verkeer te gebruiken.
Dat is uitsluitend toegestaan voor overheden, taxi's, bussen, lesauto's, ed. Zie art 41a RVV.

Zal te maken hebben met 't feit dat men geen 'kermisattracties' wil zien op de weg..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Ian TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ian »

Logisch, auto's leiden al genoeg af met hun gekke LED-lampjes. toch zou het soms leuk zijn om iets te hebben om bumperklevers beleefd te vertellen "kom dichterbij uwu"
(grapje)

Bedankt voor het ophelderen. Ik zal mensen zeker laten weten in de reacties op verkoopkanalen dat ze illegaal zijn om in het verkeer te gebruiken!
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Veel (online) verkopers zijn daarvan al lang op de hoogte, maar verkopen ze toch.
Daarmee is de vraag beantwoord.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten