Goedemorgen
Wij hebben privé een caravan in de stalling staan nu wil de stalling medewerker mijn caravan niet mee geven
Dit omdat er een factuur is voor een heel jaar op een bedrijf wat failliet is gegaan
Deze factuur zal dus nooit betaald worden
Nu stelde ik voor dat ik dan twee maanden wil betalen omdat de caravan er dan ook staat maar meneer zegt er is een opzeg termijn van 2 maanden dus u moet een jaar betalen en als ik dat niet doet houd hij mijn caravan achter maar dat mag toch niet zomaar
Kan iemand mij aub helpen
Ik krijg nu mijn spullen niet omdat het bedrif waar de caravan eerst op stond zoal op de factuur nu failliet is
Caravan
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Caravan
Hier kan de politie weinig over zeggen; is een civielrechtelijk geschil. U zult dit met behulp van rechtsbijstand ( een advocaat of uw rechtsbijstandsverzekering) moeten oplossen. Kennelijk maakt de medewerker gebruik van het retentierecht ( eerst factuur betalen en dan krijgt u weer de beschikking over uw caravan). Of hij dat retentierecht mag toepassen op basis van een contract dat ooit afgesloten was bij een nu failliet bedrijf, is de vraag. Ook is een en ander afhankelijk van hoe de contractuele verplichtingen zijn overgegaan naar het nieuwe bedrijf. Ook kan een factuur van een failliet bedrijf nog een terechte vordering zijn; curatoren zullen proberen om alle openstaande zaken nog afgerond te krijgen, dus ook facturen innen die nog open staan.
Om een oordeel over de juistheid van handelen te vellen zal de inhoud van de contractuele verplichtingen bestudeerd moeten worden. Dat is juristenwerk.
Om een oordeel over de juistheid van handelen te vellen zal de inhoud van de contractuele verplichtingen bestudeerd moeten worden. Dat is juristenwerk.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Inderdaad "zomaar" kan niet en daarom bestaat het retentierecht en zoals Thunderstreak al aangeeft zal de civiele rechter moeten uitmaken of er terecht gebruik wordt gemaakt van het retentierecht.
Van belang hierbij zal ook zijn of u de factuur voor de stalling van uw caravan wel of niet heeft betaald aan het thans failliete bedrijf.
Maar zoals gezegd is dit geen politie zaak.
Van belang hierbij zal ook zijn of u de factuur voor de stalling van uw caravan wel of niet heeft betaald aan het thans failliete bedrijf.
Maar zoals gezegd is dit geen politie zaak.
Stay safe out there.
Ik lees hem eerder als "ik heb een prive caravan, alleen mijn bedrijf betaalde de stalling. Mijn bedrijf is failliet en gaat dus nooit de factuur betalen voor het stallen. Mag de stalling nou mijn caravan vasthouden tot ik betaald heb?". En dus niet dat de stalling failliet is. Zoals al eerder besproken zal er waarschijnlijk een retentierecht in het contract staan en zal ook de curator wel wat vinden van deze vermenging van prive en bedrijf (er vanuitgaande dat het een rechtspersoon was en geen eenmanszaak want dan is prive en zakelijk hetzelfde). Waarom betaalt uw BV de stallingskosten van uw privecaravan?